Ještě neuběhly ani dva týdny od posledního závodu sezóny, přesto už spousta týmů zveřejnila datum odhalení svých vozů, respektive zbarvení pro příští sezónu. Letos budou tyto představovačky obzvlášť zajímavé, neboť nikdo neví, jak přesně budou vozy v příští sezóně vypadat.
Formuli 1 čeká příští rok největší změna pravidel v její historii. Změny se budou týkat jak pohonné jednotky, tak i aerodynamiky. Podle Mezinárodní automobilové federace by tyto úpravy měly učinit závody více vzrušující a méně předvídatelné.
V pohonném ústrojí se od příštího roku nebude nacházet MGU-H, což je tepelný motorgenerátor. Zároveň bude navýšen výkon elektrické části motoru. Baterie budou poskytovat asi třikrát více energie – místo současných 120 kW to bude 350 kW.
Vozy budou také jezdit pouze na plně syntetické palivo, což je udržitelný benzín, který je vyroben v laboratoři. Navíc na scénu přichází i aktivní aerodynamika a jezdci budou moci otevírat klapky na svém zadním i předním křídle v závislosti na tom, zda jedou na rovince, nebo projíždějí zatáčkou. V příštím ročníku neuvidíme ani systém DRS, jezdci si budou k předjíždění pomáhat navýšeným výkonem baterií.
Meet the 2026 evolution of Formula 1.#F1 pic.twitter.com/5WpMonkQzV
— Formula 1 (@F1) December 17, 2025
V královně motorsportu se po deseti letech objeví nový tým – Cadillac, což znamená, že poprvé od roku 2016 bude na roštu opět 22 jezdců. Zároveň Audi plně převzalo švýcarský Sauber, takže německá automobilka bude mít svůj vlastní tovární tým, pro který si bude vyrábět i vlastní motory.
Nebude to jediná změna mezi dodavateli motorů. Red Bull totiž přestává odebírat motory od Hondy a od příští sezóny si bude vyrábět vlastní motory ve spolupráci s Fordem. Ani pro Hondu to ovšem neznamená původně plánovaný konec, japonská značka se totiž spojí s Aston Martinem. Z formule 1 ale úplně zmizí motory od Renaultu, neboť Alpine přechází k motorům od Mercedesu.
Než však vozy poprvé vyrazí na trať, budou představeny jejich vzhledy. Tento rok se nekoná žádná akce, při které by byly odhaleny všechny monoposty v jeden večer. To se totiž stalo loni v Londýně v rámci akce na oslavu 75. výročí formule 1. Letos bude každý tým představovat svůj vůz zvlášť.
První předsezónní testy za zavřenými dveřmi se konají od 26. do 30. ledna v Barceloně a spousta týmů odhalí své vozy už před nimi. Je ovšem třeba zdůraznit, že se často nebude jednat o stroje, se kterými bude stáj opravdu závodit, ale zveřejněny budou pouze zbarvení vozů.
Veřejné předsezónní testy proběhnou v Bahrajnu v termínu od 11. do 13. února a od 18. do 20. února.
| Tým | Datum | Místo | Typ |
| Red Bull | 15. ledna | Detroit | zbarvení |
| Racing Bulls | 15. ledna | Detroit | zbarvení |
| Audi | 20. ledna | Berlín | zbarvení |
| Ferrari | 23. ledna | Fiorano | vůz |
| Alpine | 23. ledna | Barcelona | zbarvení |
| Haas | 23. ledna | online | zbarvení |
| Cadillac | 8. února | Super Bowl | zbarvení |
| Aston Martin | 9. února | Saúdská Arábie | vůz |
| McLaren | bude oznámeno | bude oznámeno | bude oznámeno |
| Mercedes | bude oznámeno | bude oznámeno | bude oznámeno |
| Williams | bude oznámeno | bude oznámeno | bude oznámeno |
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.
SvětFormule.cz