Mario Isola z Pirelli říká, že nebude problém, pokud nové 18palcové pneumatiky pro sezónu 2022 povedou k častější strategii jedné zastávky v boxech, hlavní je, že usnadní závodění.
Vzhledem k tomu, že je od letoška zavedena nová velikost kol a radikálně přepracované technické předpisy, Pirelli vyvinulo novou řadu směsí, od kterých očekává, že nabídnou nižší úroveň opotřebení, než tomu bývalo v předchozích letech.
Pirelli doufám, že jejich nová specifikace pneumatik dovolí různorodost strategií v průběhu závodů. Isola ale připustí, že snížení opotřebení pravděpodobně provede k tomu, že se běžnou stane strategie jedné zastávky v boxech.
„Doufám, že nebudeme mít menší strategickou variabilitu, protože myšlenka a způsob, jakým jsme pneumatiky navrhli odpovídali tomu, abychom si zachovali strategický mix jedné nebo dvou zastávek,“ řekl.
„Je ale pravda, že s novým produktem přijde menší opotřebení, a je tedy možné, že budeme mít méně zastávek v boxech – takže většina závodů se pojede jen na jednu zastávu.
Fakt, že bude většina závodů na jednou zastávku v boxech Isola však rád akceptuje, pokud nové pneumatiky podpoří více akce na trati.
„Jak vždy říkám, pro mě to není problém, pokud máme dobré závody a více dění na trati“
„Takže pokud mohou jezdci bojovat, je to dobré. Ale předjíždění nesmí být zase příliš snadné, je nutné, aby jezdci museli při předjetí vynaložit velké úsilí. To je přesně to, co diváci chtějí.“
„F1 na toto téma již dříve dělala průzkumy, a většina odpovědí byla o tom, že diváci nechtějí snadné předjíždění. Diváci chtějí akci na trati a bitvy.“