Christian Horner chválil čtyřnásobného mistra světa poté, co překonal potíže s monopostem RB20 a získal svůj další jezdecký titul ve formuli 1.
Šéf týmu Red Bull Christian Horner ocenil pracovní morálku a mentální rozpoložení Maxe Verstappena poté, co nizozemský jezdec navzdory problémům svého vozu získal letos titul ve formuli 1.
Sezona týmu Red Bull Racing začala skvěle, když Verstappen vyhrál šest z prvních devíti velkých cen. V Bahrajnu, Saúdské Arábii a Japonsku dokonce oslavila rakouská stáj první dvě místa.
Následně však Verstappen zažil sérií devíti velkých cen bez vítězství, což pro něj bylo od sezóny 2020 nevídané. Na nejvyšším stupínku pódia se střídali jezdci McLarenu, Ferrari i Mercedesu.
„Skoro jsem měl pocit, že se něco dramaticky změnilo,“ vysvětlil Horner. „Najednou se tři další týmy staly konkurenceschopnými a my jsme najednou začali mít problémy, které nás začaly velmi omezovat.“
„Když vaše nástroje neodpovídají tomu, co se děje na trati, tehdy se jezdec stává skutečně klíčovým prvkem. Max nikdy nezpanikařil. I v těžkých dnech trávil dlouhé hodiny s inženýry a opravdu si vyhrnul rukávy a zapojil se do práce. Pracoval v zákulisí na simulátoru, trávil čas s dynamiky vozu a aerodynamiky a prostě s nimi probíral detaily na základě toho, co cítí. Max byl letos nesmírně působivý ve vedení, kterým všechny inspiroval jít směrem, kterým jsme se potřebovali vydat, abychom vyřešili některé problémy,“ sdělil Horner.
Christian Horner zdůraznil, že Verstappen měl zásadní vliv na technickou zpětnou vazbu, když tým potřeboval odhalit zdroj potíží vozu RB20.
„On prostě velmi přímo říká, jaké jsou limitující faktory a jaké vlastnosti mu auto dává, které ho omezují v tom, aby jel rychleji. V prostřední části sezóny monopost příliš nekorespondoval s okruhem, a právě zde musel Max sehrát velmi klíčovou roli, když inženýrům určil klíčové stěžejní oblasti, na které je třeba vynaložit čas a úsilí, aby se zlepšily. Na konci roku jsme pak viděli, že se výkonnost vozu začíná vracet,“ popsal šéf Red Bullu.
Verstappenovi se podařilo udržet si svůj náskok v boji o titul, a nakonec jej získal díky tomu, že dělal méně chyb a prokázal větší konzistenci než jeho hlavní soupeř Lando Norris a další jezdci. Horner uvedl, že za výkony jeho jezdce stojí houževnatá jízda, strategie a týmová práce: „Co letos opravdu vyniklo, je způsob, jakým Max jezdil. Ve dnech, kdy nemohl vyhrát, sbíral body. Dobře se přizpůsobuje tomu, co má. A to, co letos opravdu ukázal, je jen další úroveň vyspělosti a zkušeností.“