Šéf Red Bullu Christian Horner řekl, že Red Bull od dodavatele motorů konečně napoprvé dostává, co slíbil. Je tak poprvé od změny motorářů v roce 2019.
Red Bull ve spolupráci s Renaultem v letech 2010 až 2013 získal čtyřikrát po sobě titul, nicméně od začátku V6 turbo – hybridní éry začal Renault po motorové stránce zaostávat a Red Bull začal být frustrován ze spolehlivosti a výkonu.
Jelikož se Honda rozešla s McLarenem, dostal Red Bull možnost vyzkoušet motory u juniorského týmu Toro Rosso v roce 2018 a následně i seniorský tým v letošním roce navázal spolupráci s Hondou.
S Hondou měl Red Bull hned lepší záznamy ohledně spolehlivosti a Horner po třech úspěšných upgradech v letošním roce pevně věří, že i výkonnostní potenciál je vyšší.
„Z Viry (ústředí výroby motorů Renault – pozn. redakce) jsme během let dostali příšerné množství tabulek, ale nikdy se z nich nezrealizoval potenciál,“ řekl Horner.
„Toto je první rok, kdy jsme dostali vše, co nám bylo slíbeno. Je to jiné prostředí, jiný typ partnerství.
Je to opravdové partnerství a můžete vidět, co pro Hondu znamená, když získá výsledky, když získá pole position a výhru, emoce, hrdost, spokojenost napříč celým podnikáním.
Takže myslím, že je to velmi, velmi odlišný vztah v porovnání s tím, který jsme měli s Renaultem během V6 turbo – hybridní éry.“