Japonský výrobce pohonných jednotek se připravuje na nová technická pravidla, která začnou v královně motorsportu platit od sezóny 2026. Honda totiž přiznala, že má problémy s vývojem nového motoru.
Honda bude od sezóny 2026 dodávat pohonnou jednotku Aston Martinu, se kterým uzavřela dohodu v květnu 2023. Japonský dodavatel motorů se původně rozhodl na konci 2021 nevyvíjet motor pro nová pravidla a chtěl se z formule 1 stáhnout. Nicméně série změn ve společnosti přiměly japonského výrobce přehodnotit svůj názor a potvrdil, že bude v F1 pokračovat i po roce 2025.
Prezident Honda Racing Corporation Koji Watanabe však prozradil, že projekt neprobíhá tak hladce, jak se původně očekávalo.
„Není to tak jednoduché. Bojujeme s tím (vývojem – pozn. red.). Nyní se snažíme udělat vše pro to, aby se výsledek dostavil příští rok.“
Honda se do formule 1 vrátila v roce 2015 s McLarenem a očekávalo se, že se podaří obnovit velmi úspěšné partnerství, které vyvrcholilo konstruktérským titulem v letech 1988 až 1991. Nicméně spolupráce nefungovala a po 3 letech McLaren přešel k Renaultu. Následně Honda přešla k tehdejšímu Toro Rosso (dnešní Racing Bulls), kde se podařilo odladit nedokonalosti a vše vyvrcholilo spoluprací s Red Bullem.
Když byl Koji Watanabe dotázán na vysvětlení, co tentokrát způsobuje Hondy starosti, prohlásil: „Všechno je nové. Motor je nový,má 355 kW a potřebujeme ho velmi kompaktní. Také potřebujeme lehkou baterii, tu není tak snadné vyvinout. A také malý motor s velkým výkonem. Všechno je velmi obtížné, ale snažíme se dělat, co je v našich silách.“