Novozélandský jezdec letos nepokračuje ve Formuli 1 a také jeho úspěšná spolupráce s Porsche je po letech zdá se u konce.
Ex-F1 Brendon Hartley, který je pod smlouvou s automobilkou Porsche od roku 2014, se věnoval především programu vytrvalostního závodění, který skončil v roce 2017. Letos na konci roku mu smlouva končí.
Byl také logicky kandidátem na druhou sedačku ve vznikající m týmu Porsche ve Formuli E vedle Neela Janiho, který je závodnickým veteránem a s Porsche také dlouhodobě spolupracuje. Porsche však vedle Janiho, který odjel pouze dva závody v sezóně 2017-18, chtělo někoho s bohatými zkušenostmi ve Formuli E a tak se jim podařilo podepsat André Lotterera.
Hartley však sehnal sedačku u týmu GEOX Dragon a jak sám uvedl, Porsche mu nebránilo i přestože se podílel na vývoji jejich pohonné jednotky a zároveň je pod smlouvou do konce roku 2019:
„Jsem stále pod smlouvou s Porsche, ale samozřejmě teď odstoupím z programu vývoje, protože jsem v přímém konfliktu zájmů s Dragonem. V Porsche byli neuvěřitelné férový a to i během doby, kdy jsem závodil ve Formuli 1, za což jsem jim opravdu vděčný. Byli těch několik posledních let neuvěřitelní, velmi mě podporovali a pochopili, že když přijde nabídka na Formuli E, měl bych jí vzít,“ uzavřel Hartley pro e-racing365.com.
Hartley má štěstí, Pascal Wehrlein musel svůj debut ve Formuli E odložit, protože mu start zablokoval Mercedes, který jej měl pod smlouvou a nedovolil mu start v týmu Mahindra. Wehrlein tak ztratil první závod.