Těsně po startnu se dostal Hamilton do vedení, které si udržel až do šachovnicové vlajky. Ferrari opět sáhlo po týmové režii. Kvjat torpédoval oba mclareny.
Netypický pohled nám nabídlo zahajovací kolo na Velkou cenu Číny, když se roztočil nejprve Max Verstappen a posléze také Robert Kubica.
Jak nie idzie, to nie idzie.
Robert Kubica. 🙁🙁🙁#F1 #Kubica https://t.co/b1AO0EJx8x— Piotr Lis (@Piotr_Lis_) April 14, 2019
Do 1000. Grand Prix skvěle odstartovali Lewis Hamilton, který překonal týmového kolegu Valtteriho Bottase a dostal se do vedení, a Charles Leclerc, který se dostal na třetí pozici před druhé ferrari Sebastiana Vettela. O své místo téměř přišel také Max Vestappen ve prospěch Pierre Gaslyho. Francouz byl však opatrný a zůstal za Nizozemcem.
Po pár kolech dostal Leclerc příkaz od týmu, aby pustil Vettela před sebe. Monačan sice nejdříve namítal, že je rychlejší, ale nakonec jej pustil.
Tvrdý souboj spolu svedli Vettel s Verstappenem, pilot Ferrari se však před ním ubránil.
LAP 20/56
What a scrap between Vettel and Verstappen! ⚔️
Max shoots past at Turn 14, but Seb squeezes back past on exit#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/HrtBFcsEH6
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
Red Bull spustil svou druhou zastávkou v boxech řetězovou reakci. Po Verstappenovi zajel ke svým mechanikům pro čerstvou sadu pneumatik jak Vettel, tak i Hamilton s Bottasem, přičemž Mercedes sáhl po dvojitém pitstopu.
LAP 37/56
Suit: Followed.
Mercedes opt for a double-stop, coming out either side of Leclerc #ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/Tx1aNuez1t
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
U Ferrari závod prokaučovali kvůli strategii, zejména v případě Leclerca, kdy zbytečně vyčkávali s první i druhou zastávkou. V závěru závodu si Leclerc stěžoval na problémy s přeřazováním.
Verstappen vydělal na strategickém zaváhání italské stáje a dostal se před Leclerca. Zatímco Gasly byl po celý závod nevýrazný. V předposledním kole zajel do boxů pro nejměkčí sadu pneumatik a v závěrečném kole zajel nejrychlejší kolo.
Poměrně divokou nehodu způsobil Daniil Kvjat, který nejprve najel do Carlose Sainze a následně katapultoval Španělova kolegu Landa Norrise. Rus byl za tuto kolizi potrestán průjezdem boxy. Závod nakonec nedokončil Kvjat ani Norris.
LAP 1 REPLAY ⏪
Kvyat sends Norris airborne 👀#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/wPQqs7CbGY
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
Čest Renaultu hájil Daniel Ricciardo, který skončil na sedmém místě. Pro Nica Hülkenberga skončil závod o něco dříve, neboť musel po technických problémech odstoupit.
LAP 17/56
📻: "Confirm Nico, we're going to retire the car"
Hulkenberg becomes the first DNF of the race 😕#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/GLxL923GVR
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
Solidní start se povedl Sergiu Pérezovi, který se probojoval v prvním kole na osmé místo. Druhý vůz racing pointu se pohyboval celý závod mimo bodovanou desítku. Lance Stroll obsadil až 13. místo.
Další cenné body do Poháru konstruktérů a Šampionátu jezdců získal Kimi Räikkönen za deváté místo. Giovinazzi až 15.
Také Alex Albon v Toro Rosso odvedl skvělou práci. Byť Thajec startoval po tvrdé bouračce v třetím volném tréninku z boxů, dokázal dojet na bodech a uzavřel po souboji s Romainem Grosjeanem nejlepší desítku.
FINAL CLASSIFICATION
A 1-2 for the Silver Arrows, with Verstappen splitting the Ferraris
First points of the season for @danielricciardo in P7 💪
Hard-earned points for Raikkonen Albon 😅#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/fJVpU14xGq
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019