Glock o Alonsově penalizaci: Moc dobře věděl, co dělá

Glock o Alonsově penalizaci: Moc dobře věděl, co dělá

Bývalý německý závodník formule 1 Timo Glock věří, že se Fernando Alonso snažil využít šedé zóny, aby za sebou v posledním kole udržel monopost George Russella.

Velká cena Austrálie skončila pod virtuálním safety carem, který byl vyvolán nehodou George Russella v posledním kole. Po závěrečné ceremonii byli Alonso s Russellem předvoláni před sportovní komisaře, aby objasnili tuto závěrečnou nehodu.

Španěl sportovním komisařům tvrdil, že měl v úmyslu projet zatáčku 6 odlišně od předchozích kol tím způsobem, že se snažil zabrzdit dříve, aby měl lepší výjezd ze zatáčky. Bohužel se mu to nepovedlo a musel tak provést další kroky, aby se vrátil zpět na původní rychlost.

Tato argumentace ovšem komisaře nepřesvědčila a označili Alonsův manévr za „potenciálně nebezpečný“. Za vytvoření nebezpečné situace obdržel trest ve výši 20 sekund a 3 trestné body.

Timo Glock vidí situaci jasně. Tvrdí, že dvojnásobný šampion moc dobře věděl, co dělá. „Alonsův záměr byl takový, že se snažil zaskočit Russella tím způsobem, že zabrzdil dříve a poté ihned přidal plyn, aby vytvořil větší vzdálenost mezi oběma vozy. Brit tuto situaci ovšem vůbec nečekal. Dostal se příliš blízko za Alonsův vůz a ztratil přítlak.“

Je bláhové si myslet, že by Alonso se svými zkušenostmi nevěděl, co dělá. Využil šedé zóny a ostrých loktů, které se mu v minulosti již osvědčily, ale ne v tomto případě,“ dodává Glock.

Komentář přidala také bývalá závodní stratéžka Aston Martinu Bernadette Collins. Britka tvrdí, že Alonso v posledním kole zvolil velmi odlišný přístup k zatáčce 6, než v jakémkoliv jiném bodě závodu.

Viděla jsem na telemetrii danou nohu z plynu, trochu brždění a podřazení. To všechno s rozdílem 100 metrů oproti běžnému brzdnému bodu, to je ve formuli 1 poněkud extrémní rozdíl. Russell mohl na tuto situaci zareagovat trochu lépe, ale to už mu zpátky bodovanou příčku nepřinese.“

Samozřejmě nemám k dispozici všechna data jako FIA. Sdělení ale bylo velmi jasné, potrestali jenom Alonsův manévr,“ uzavírá Collins.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jsem se dostal v roce 2005, kdy mě rodiče nemohli odtrhnout od obrazovky. Fascinuje mě technologie v motorsportu. Působil jsem i jako traťový maršál.

Další články autora →