Gasly: Málo akce v Q2 ukazuje potřebu změnit systém penalizací

Gasly: Málo akce v Q2 ukazuje potřebu změnit systém penalizací

Podle francouzského závodníka jsou penalizace hloupě nastavené, díky čemuž pak potrestaní závodníci zcela vypustí určitou část kvalifikace.

V prostředním segmentu kvalifikačních jízd příliš akce nebylo, protože pětice jezdců, která se tam probojovala, na trať vůbec nevyjela. Vzhledem k obdrženým penalizacím by totiž postup do Q3 pro Pierre Gaslyho, Daniela Ricciarda a Maxe Verstappena neměl zhola žádný význam.

pic.twitter.com/7RExv5Uoem— Formula 1 (@F1) 29. září 2018

A Renault pro změnu taktizoval, před čímž varoval na začátku závodního víkendu Romain Grosjean. Francouzská stáj věděla, že i když nezajede žádný měřený čas, přesto bude startovat z pozic těsně za nejlepší desítkou. K tomu ještě získají výhodu volného výběru pneumatik pro start do závodu.

Uvidíme dnes v druhé části kvalifikace „extrémně pomalé“ časy na kolo? https://t.co/nxSF0bjkpN

— SvětFormule.cz (@svetformule) 29. září 2018

„Myslím si, že věděli, že nemají rychlost a upřednostňovali start na ultraměkkých pneumatikách v porovnání s hypersofty, které bude poměrně obtížné udržet při životě.“

„Věděli, že i bez vyjetí budou startovat 11. a 12., protože v Q2 nevyjedeme ani my. Uvidíme, jestli se jim to vyplatí. Skončí-li pátí nebo šestí, pak to byla dobrá volba.“

Gasly vyzývá ke změně systému udělování penalizací, aby se předešlo nezáživným fázím, ve které piloti s penalizacemi raději zůstanou v boxech, protože vědí, že jim zajetí dobrého kola nepomůže.

„Podle mě je hlavní věcí potřeba najít řešení, které by udělovalo rozdílné penalizace. Když se podíváte na kvalifikace, kde ve druhé části všech pět aut od 11. do 15. místa nejezdilo, tak to vypadá opravdu hloupě.“

„Pravidla momentálně netlačí tým, aby s auty v kvalifikaci vyjely. Pokud by byla startovní pozice založená na výsledku kvalifikace, tak například alespoň my bychom vyjeli v Q2 a snažili se zajet lepší kolo než Alonso a Red Bully by také musely vyjet.“

„Za prvé máme systém penalizací, který je trochu hloupý, protože když se kvalifikujete na nějaké pozici, tak z ní chcete i startovat a nikoliv startovat z chvostu. Plus způsob, jakým určují penalizace a vaše startovní pozice, není správný. Měli by najít jiný způsob,“ uzavřel pilot Toro Rosso.

Sdílejte na:
Zavřít