Gasly byl šokovaný odchody vysoko postavených inženýrů

Gasly byl šokovaný odchody vysoko postavených inženýrů

Pierre Gasly přiznal, že rozhodnutí vedení týmu Alpine restrukturalizovat svou technickou strukturu bylo pro něj překvapením. Dále promluvil o momentální morálce zaměstnanců a každodenní snaze se neustále zlepšovat.

Před Velkou cenou Saúdské Arábie Alpine oznámil, že technický ředitel Matt Harman a šéf aerodynamiky Dirk de Beer opustili britsko – francouzský tým. Alpine nově zavedl trojí technické vedení – Joe Burnell jako technický ředitel pro inženýrství, David Wheater jako technický ředitel pro aerodynamiku a Ciaron Pilbeam jako technický ředitel pro výkonnost monopostu.

Tým z Enstonu zažil bouřlivý začátek aktuální sezóny s nadváhou a nekonkurenceschopným monopostem A524, který byl kompletně přepracován oproti svému předchůdci. Ačkoliv šéf týmu Alpine Bruno Famin připustil, že byl připravený na pomalý začátek, ale uvedl, že byl šokován, když monoposty francouzské stáje v Bahrajnu startovaly z poslední řady.

Pierre Gasly nadále zůstává optimistický, co se týče šancí týmu na zvrácení nepříznivé situace, a podpořil rozsáhlé změny, jež vedení Alpine učinilo „Myslím, že to ukáže až čas, teď mi nepřísluší posuzovat, jestli to bylo dobře nebo špatně, bylo to jejich rozhodnutí,“ řekl Gasly.

„Přichází to samozřejmě v době, kdy jsme v Bahrajnu očividně nepředvedli dobrý výkon, věřím Brunovi (Faminovi – pozn. red.), Lucovi (De Meovi, generálnímu řediteli automobilky Renault – pozn. red.), lidem ve vedení, že tým pozvednou, jak jsem řekl, teď je to rozporuplné, ale uvnitř týmu se děje spousta pozitivních změn. Trochu mi to připadá nespravedlivé vůči všem klukům, kteří pracují na pozadí a vidí výkony, které neodrážejí všechno to úsilí, které se vynakládá, ale takový je sport, to ukáže čas,“ doplnil k situaci v týmu Francouz.

Bývalý jezdec Red Bullu prozradil, že jeho optimismus pramení z toho, že v pozadí vidí pozitivní změny, které by měly v budoucnu přinést ovoce.

„Na příklad, co se týče fungování týmu, procesů, mentality a sebereflexe, kterou na sebe klademe, našich studijních materiálů a zpětné vazbě a v práci, kterou děláme,“ vysvětlil vítěz Velké ceny Itálie v roce 2020.

„Zacházíme více do detailů a snažíme se z každého člověka vymáčknout i to poslední procento a lidé tento proces oceňují a já vidím pozitivní změnu. Neznamená to, že teď na okruhu budeme jezdit o dvě desetiny rychleji, jelikož auto nám neposkytuje potřebnou přilnavost, ale ze střednědobého a z dlouhodobého hlediska je to určitě směr, kterým se jako tým chceme ubírat.“

Francouzský jezdec, který působí druhou sezónu u Alpine, se rozhodně soustředí na řízení, ale uznává, že oba jezdci budou mít podíl na vzkříšení týmu.

Na otázku, zda je pro něj překvapením, že Harman a De Beer rezignovali, Gasly odpověděl: „Vždycky je to překvapení, protože jsem měl docela blízko k Mattovi (Harmanovi – pozn. red.), když jsem přišel do týmu, snažil jsem se trochu pochopit filozofii monopostu, porozumět změnám, které jsme udělali na novém autě, takže je to samozřejmě trochu překvapení. Samozřejmě jsem o tom trochu věděl už dříve, ale koneckonců se soustředím na svou práci, musím jezdit s autem rychle, tlačit tým kupředu, dávat jim jasnou zpětnou vazbu, a právě tam směřuje moje energie a v tuto chvíli je jí potřeba docela dost.“

Navzdory kolektivní frustraci z umístění na posledním místě v Poháru konstruktérů na Gaslyho zapůsobil týmový duch, který vede Alpine ke zlepšení.

„Všichni jsou zklamaní, ale líbí se mi, že nikdo není na dně, každý chce vidět světlo na konci tunelu, každý pracuje na své části a snaží se zlepšit, jak jen to jde, ať už v garáži, v operační místnosti, v technické místnosti nebo v továrně, vnímám to jednotněji než kdykoli předtím a v této situaci. Je mnohem důležitější držet pohromadě a jít stejným směrem, vnímám, že se všichni snaží zlepšovat, ale formule 1 chce čas, ačkoliv to nesnáším, neboť bojuji s časem celý svůj život, na závodní trati i mimo ni, ale budu muset být trpělivý,“ dodal Gasly k morálce v týmu.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →