Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt věří, že bude trvat několik desetiletí, než bude Formule E se schopna výkonnostně vyrovnat Formuli 1.
Formule E je elektrická série a aktuálně probíhá šestá sezóna. Nicméně za krátkou dobu své existence už prodělala velké změny ohledně výkonnosti a očekává se, že nová generace aut, pojmenovaná Gen3, bude v tomto trendu pokračovat. Monoposty verze Gen3 jsou v plánu od roku 2022 – budou lehčí, rychlejší a schopné se rychleji nabíjet.
Navzdory pokrokům v bateriích však Jean Todt věří, že potrvá deset a více let, než se Formule E dokáže vyrovnat Formuli 1.
„Nedalo se předpokládat, že by Formule E nahradila Formuli 1. Závod Formule E trvá 45 minut a průměrná rychlost je 118 kilometrů za hodinu. Závod Formule 1 trvá více než dvojnásobný čas a průměrná rychlost je více než dvojnásobná – na vzdálenost přesahující 300 kilometrů,“ uvedl prezident FIA.
It's almost time… Click here to find out how to watch the 2019 SAUDIA #DiriyahEPrix >> https://t.co/j2NbmM8ASn 🔋 pic.twitter.com/2itMhlhQwR
— Formula E (@FIAFormulaE) November 23, 2019
„V dnešní době zde není žádné takové závodní elektrické auto, které by bylo schopné zajet 300 kilometrů rychlostí Formule 1. Chci říct, že by to trvalo desítky let, než by se to mohlo stát, pokud se to stane.“
Jean Todt proto touží po tom, aby si Formule 1 radši zachovala a dále vyvíjela hybridní motor než aby se tlačilo na změnu motoru za elektrickou verzi. Místo toho bude královna motorsportu hledat pokroky v ekologickém palivu.
„Prostě dnes je hybrid správná volba. Další krokem je zjistit, jak dokážeme vyrobit ekologičtější paliva,“ dodal Francouz.
W10 sitting pretty with our 2019 haul of silverware! 🏆😍 #ATeamComeTrue pic.twitter.com/f0LSR63vpT
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 12, 2019