FIA schválila chlazení pro jezdce a upravila DRS a pravidla pro rok 2026

FIA schválila chlazení pro jezdce a upravila DRS a pravidla pro rok 2026

Příští rok na nás bude čekat několik změn, které ve Rwandě schválila Světová rada FIA. Zároveň také poupravila některá nová pravidla pro rok 2026.

Chlazení

Horké teploty jsou problémem, který jezdce trápí už nějakou dobu, a tak FIA dle očekávání schválila řešení. V případě, že teplota během závodního víkendu překročí 30,5 stupňů Celsia, bude vyhlášena riziková teplota a týmy budou muset na jezdce nasadit svá chladící zařízení. Aby na tato zařízení měly týmy prostor, minimální váha jezdce (i s výbavou) se zvedne o pět kilogramů. Chlazení bylo otestováno již během posezónních testů v Abú Zabí.

Konec mini-DRS

McLaren letos po Velké ceně Ázerbájdžánu musel upravit své zadní křídlo, kterému se začalo přezdívat mini DRS. Při vysokých rychlostech se totiž vrchní část začala ohýbat a v křídle se objevovala mezera. I na to si FIA došlápla. Maximální mezera, která může vzniknout, byla zmenšena z 10–15 mm na 9,4 – 13 mm. S otevřeným DRS zůstává maximální možná mezera 85 mm. FIA také zpřísnila pravidla pro DRS a po jeho ukončení se musí křídlo vrátit přesně do původního stavu.

Úprava pravidel pro rok 2026

Od roku 2026 již sice neuvidíme DRS, ale nastoupí tzv. aktivní aerodynamika. FIA upřesnila pravidla pro její implementaci, pro rozměry karoserie a drobné změny na aerodynamice.

Na předním křídle mohou být dvě klapky, které budou fungovat ve dvou režimech, a to pro rovinky a pro zatáčky. Navíc mohou být na vnější část přidána malá křidélka. Upřesněna byla i pravidla pro zadní křídla. Zatímco předtím se měly používat tři části, nyní mohou týmy použít „až tři části“.

Upřesněna byla také pravidla pro podlahu monopostu, pro karoserii kolem kol a do předpisů k nim byla přidána pravidla pro ochranné prvky proti nečistotám. Upravena byla i pravidla pro brzdové bubny.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny a člověk s tisícero koníčky. Koně ji baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si znovu našla i později v životě. Na Svět Formule publikuje od roku 2023.

Další články autora →