Příští rok na nás bude čekat několik změn, které ve Rwandě schválila Světová rada FIA. Zároveň také poupravila některá nová pravidla pro rok 2026.
Chlazení
Horké teploty jsou problémem, který jezdce trápí už nějakou dobu, a tak FIA dle očekávání schválila řešení. V případě, že teplota během závodního víkendu překročí 30,5 stupňů Celsia, bude vyhlášena riziková teplota a týmy budou muset na jezdce nasadit svá chladící zařízení. Aby na tato zařízení měly týmy prostor, minimální váha jezdce (i s výbavou) se zvedne o pět kilogramů. Chlazení bylo otestováno již během posezónních testů v Abú Zabí.
During yesterday post-season #F1 test in #AbuDhabi there were additional tests of special driver-cooling kits carried out.
Kit tested in this case consists of a special cooling fireproof shirt with sewn-in tubing and an A/C unit that can be fitted in the car. This manufacturer… pic.twitter.com/AIKsXicVJa
— AeroGimli66 (@AeroGimli) December 11, 2024
Konec mini-DRS
McLaren letos po Velké ceně Ázerbájdžánu musel upravit své zadní křídlo, kterému se začalo přezdívat mini DRS. Při vysokých rychlostech se totiž vrchní část začala ohýbat a v křídle se objevovala mezera. I na to si FIA došlápla. Maximální mezera, která může vzniknout, byla zmenšena z 10–15 mm na 9,4 – 13 mm. S otevřeným DRS zůstává maximální možná mezera 85 mm. FIA také zpřísnila pravidla pro DRS a po jeho ukončení se musí křídlo vrátit přesně do původního stavu.
Úprava pravidel pro rok 2026
Od roku 2026 již sice neuvidíme DRS, ale nastoupí tzv. aktivní aerodynamika. FIA upřesnila pravidla pro její implementaci, pro rozměry karoserie a drobné změny na aerodynamice.
Na předním křídle mohou být dvě klapky, které budou fungovat ve dvou režimech, a to pro rovinky a pro zatáčky. Navíc mohou být na vnější část přidána malá křidélka. Upřesněna byla i pravidla pro zadní křídla. Zatímco předtím se měly používat tři části, nyní mohou týmy použít „až tři části“.
Upřesněna byla také pravidla pro podlahu monopostu, pro karoserii kolem kol a do předpisů k nim byla přidána pravidla pro ochranné prvky proti nečistotám. Upravena byla i pravidla pro brzdové bubny.