FIA zváží pro rok 2020 změnu penalizace za nezastavení na povinné vážení, kvůli čemu Sergio Pérez odstartoval do VC USA z boxové uličky.
Standardním postupem je, že pokud si tým uvědomí, že jeho jezdec při vjezdu do boxu zmeškal červené světlo a tým zatlačil auto zpět, aniž by na něm pracoval, dojde pouze k pokárání.
Pokud však na voze tým pracoval, stevardi nemají jinou možnost, než udělit penalizaci v podobě startu z boxové uličky.
V článku 29 sportovních pravidel FIA se uvádí: „Každý jezdec, který nezastaví, když je k tomu vyzván, bude pokárán, za předpokladu, že vůz je poté neprodleně vrácen do garáže FIA a že technický delegát FIA je spokojen s vozem, které musí být přivezen zpět ve stejném stavu, v jakém bylo, když vjíždělo do boxů.
Každý jezdec, který nezastaví, když o to bude požádán, a poté nepřiveze auto zpět do garáže FIA nebo pokud byla na voze provedena práce před tím, než se vrátí do garáže FIA, bude muset startovat do závodu z pitlane.“
Pierre Gasly obdržel podobný trest jako Perez v Ázerbájdžánu počátkem tohoto roku, zatímco dalšími nedávnými příklady jsou Carlos Sainz v Monaku v roce 2015 a Kevin Magnussen v Bahrajnu v roce 2016.
FIA uznala, že rozdíl mezi pokáráním a startu z pitlane je obrovský, přinejmenším u prohřešků ve volném tréninku – přestože v případě Sainze byl prohřešek v kvalifikaci, což je považováno za závažnější provinění.
Po Gaslyho incidentu FIA a týmy diskutovaly o snížení penalizace na pokárání ve volných trénincích – jedinou výjimkou by bylo, kdyby kvůli špatnému počasí byla zrušena kvalifikace a startovní rošt by musel být vytvořen z pořadí z tréninku.
Zdá se, že tento přístup bude zvážen pro rok 2020.