Ferrari vědělo, že má problém, už před začátkem sezóny

Ferrari vědělo, že má problém, už před začátkem sezóny

Šéf Ferrari Frédéric Vasseur naznačil, že tým chápal, že nebude schopen bojovat o titul již před předsezónními testy, když se nový monopost zkoušel na simulátoru.

Italská značka se snažila navázat na poměrně povzbudivou sezónu 2022, v níž se vrátila na vítěznou dráhu. Problematický vůz SF-23 ale nedokázal navázat na úspěchy modelu F1-75, který se v šampionátu 2022 umístil na druhém místě a narušil tak konkurenceschopnost Ferrari. Do letní přestávky vstupovalo Ferrari jako čtvrté v Poháru konstruktérů. Následně si dokázalo připsat jediné vítězství, které nezískal Red Bull, když Carlos Sainz zvítězil ve Velké ceně Singapuru. Tým se tak posunul na třetí místo v šampionátu s rozdílem tří bodů na druhý Mercedes.

Frédéric Vasseur prozradil, že stáj si byla vědoma, že do sezóny vstoupí v nevýhodě, a to díky jízdám na simulátoru, kde zjistila problémy s monopostem pro rok 2023. „Určitě si myslím, že úroveň očekávání byla na začátku sezóny příliš vysoká a my jsme rychle pochopili, v jaké situaci se nacházíme. Myslím, že nám to došlo po několika kolech v Bahrajnu. A dokonce i po pár kolech na simulátoru před testy v Bahrajnu. Ale co budu mít z této sezóny na paměti, je reakce týmu na to, že jsme měli těžkou chvíli. Ale vzpomeňte si na Džiddu, Miami, Španělsko nebo Zandvoort, Velká cena Nizozemska se nejela tak dávno a my jsme byli téměř předjeti o kolo. Myslím, že jsme ve srovnání se Zandvoortem udělali společně obrovský krok vpřed, což je dobré pro budoucnost,“ uvedl Vasseur.

Přestože Ferrari v polovině roku představilo novou verzi bočnic, které jako první použil Red Bull, finanční strop znamenal, že stáj byla omezena vytvářením konceptu, se kterým začínala. Přidání upravené podlahy v Japonsku, které bylo poslední modernizací Ferrari v tomto roce, pomohlo rozšířit provozní okénko SF-23, což umožnilo Charlesovi Leclercovi, aby se mu ke konci sezóny dařilo.

„Jsem více než spokojený, protože mezi Zandvoortem a dneškem jsme vůz nijak masivně neměnili. Myslím, že jsme v Japonsku provedli modernizaci, ale v podstatě jsme si ponechali stejné auto a díky lepšímu pochopení vozu, lepšímu nastavení a lepšímu přístupu jezdců se nám podařilo odvést mnohem lepší práci. Všude máme prostor pro zlepšení a tento pocit je dobrý k tomu, abychom něco vyvinuli pro příští rok.“

Vzhledem k tomu, že se Ferrari pro příští sezónu rozhodlo pro novou filozofii vozu, Vasseur zdůraznil, že je třeba, aby tým dosáhl zlepšení v každé oblasti, aby se stal soupeřem Red Bullu. To se týká i zlepšení provozní stránky a spolehlivosti, které stály tým z Maranella v průběhu roku mnoho bodů.

„Myslím, že by bylo chybou představovat si, že Red Bull si dokáže jen tak vykouzlit pět desetin. Výkonnost přichází do firmy odevšad, například když jsme schopni rychleji vyrábět díly, nebo když máme lepší spolehlivost. V letošní sezóně jsme z různých důvodů odevzdali příliš mnoho bodů, za spolehlivost, za diskvalifikaci v Austinu, za brzdění v kvalifikaci, ale na tom musíme jednoznačně zapracovat. Musíme se zlepšit v oblasti aerodynamiky, motoru, v každé jednotlivé oblasti. Není to tak, že máme něco špatně a něco dobře a něco opravíme a uděláme pokrok o čtyři nebo pět desetin. Nejdůležitější je, že těch tisíc lidí, které máme v týmu, je přesvědčeno, že jsou všichni přispěvatelé a všichni se snaží trochu posunout limit, i kdyby to mělo být o tisícinu sekundy, která pak stačí na to, abychom udělali obrovský pokrok,“ dodal Frédéric Vasseur.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →