Italská stáj Ferrari se rozhodla, že pro závod v Číně vymění na obou svých vozech elektrickou řídící jednotku.
Charles Leclerc vedl závod v Bahrajnu, ale z důvodu technického problému ztratil výkon 15 kol před koncem závodu. Ferrari po závodě uvedlo, že problémem byl jeden z válců. Následně informaci upřesnilo, že problémem byl zkrat uvnitř řídicí jednotky vstřikovacího systému. Tento problém se u italské stáje objevil poprvé.
Sometimes, it is just not your day. Today it was not ours but I'm so proud of my team. They gave me an amazing car all week-end long and we'll come back stronger, I'm sure 👊
📸: @motorsportpics1 pic.twitter.com/tlNAq7BHxt— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) March 31, 2019
Leclercův motor byl poslán na inspekci a naštěstí pro Monačana je pohonná jednotka v pořádku. Ferrari se rozhodlo, že ve svých autech vymění elektrickou řídicí jednotku, stejně postupoval i zákaznický tým Haas. Naopak třetí tým poháněný motorem Ferrari Alfa Romeo nic nevyměňoval.
Elektrická řídicí jednotka je jedna ze šesti komponentů pohonné jednotky a na sezónu jsou povoleny dva kusy. Pokud by jakýkoliv tým nasadil třetí kus, čeká ho penalizace. Podle dostupných informací, by nemělo být problémem pro Ferrari odjet zbývající závody sezóny pouze s jedním kusem elektrické řídicí jednotky, protože tahle součást není tak extrémně namáhána.
Oba jezdci Renaultu nasadili nové MGU-K z důvodu, že se francouzská stáj snaží vyhnout technickým problémům, které měla v Bahrajnu, kde oba její vozy nedokončily, a dokonce odstoupily ve stejném kole a místě. Nico Hülkenberg ještě navíc vyměnil spalovací motor, turbo a MGU-H. Prozatím se vše obešlo bez trestu.
Jezdec McLarenu Lando Norris rovněž měnil MGU-K. Mezitím Honda vyměnila pohonnou jednotku u Daniela Kvyata. Výměna je preventivní opatření, protože se objevily anomálie v datech z prvního volného tréninku. Pro japonského dodavatele je to první výměna motoru u svých zákazníků v letošní sezóně.
#KVY26 Update 👇🏻
During FP1, we noticed an anomaly in the PU data from Kvyat’s car. With only a short time to investigate the matter fully between FP1 and FP2, we have therefore decided to change the PU on his car as a precautionary measure.#PoweredByHonda pic.twitter.com/loxH02esn7
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) April 12, 2019