Ferrari musí reagovat na novou hrozbu v podobě Red Bullu

Ferrari musí reagovat na novou hrozbu v podobě Red Bullu

Šéf italské stáje Mattia Binotto uvedl, že Ferrari musí reagovat na zlepšující se formu Red Bullu.

Od Ferrari se na začátku sezóny očekávalo, že bude bojovat o mistrovský titul s Mercedesem. Ale italská stáj prozatím v letošní sezóně nevyhrála ani jeden závod, i když k tomu byli jezdci Ferrari několikrát blízko. Zatímco Red Bull oslavil s Hondou první vítězství v Rakousku.

Dále rakouská stáj ukázala lepší závodní tempo než Ferrari na okruhu Silverstone, kde se Red Bull od počátku hybridní éry v roce 2014 pokaždé trápil.

Šéf Ferrari Mattia Binotto řekl o nové hrozbě v podobě Red Bullu.

„Určitě se zlepšili a pokud se podíváte na poslední dva závody – v Rakousku vyhráli a ve Velké Británii byli velmi konkurenceschopní. Myslím, že naše balíčky jsou si velmi blízko a posledních několik závodů to ukázalo.“

„Jsou druzí nejrychlejší oni nebo my? Myslím si, že jsme si velice blízko. Toto nám dává další motivaci, protože víme, že se potřebujeme zlepšit a musíme být schopni bojovat o první pozici v každém závodě na jakékoliv trati.“

„Bezpochyby tomu nebylo tak ve Velké Británii a z tohoto pohledu to bylo zklamání. Po kvalifikaci jsme očekávali lepší výsledek, ale naše závodní tempo nebylo dostatečně dobré a stále je zde hodně co zlepšovat.“

Ferrari si stále drží náskok v poháru konstruktérů – třetí Red Bull zaostává o 52 bodů. Bohužel pro italskou stáj na vedoucí Mercedes ztrácejí 164 bodů.

Navzdory tomu, že monopost SF90 byl třikrát v letošní sezóně nejrychlejší v kvalifikaci, Ferrari nedokázalo sobotní úspěch přetavit ve vítězství. Nováček v týmu Charles Leclerc zajistil všechny tři pole position, zatímco jeho týmový kolega Sebastian Vettel se s autem trápí.

Němec do posledních třech závodů neodstartoval do závodu z lepší než šesté pozice a na okruhu Silverstone tyto neúspěchy okomentoval slovy.

„Auto se chová mnohem lépe v závodním režimu a samozřejmě jsme monopost neupravovali – to se po kvalifikaci nesmí. Prostě jsem nedokázal z auta dostat výkon v kvalifikaci, zatímco v závodě to přišlo tak nějak přirozeně. Měl jsem větší důvěru k pneumatikám a autu celkově.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →