Týmy, a hlavně jezdci budou moci používat v nadcházející sezóně vylepšené pneumatiky do mokra (označené modrou barvou) po kritice, která se na Pirelli snesla v minulých letech.
Vylepšený typ pneumatiky do mokrých podmínek bude k dispozici od VC Emilia Romagna, která je šestým podnikem v šampionátu. Předchozí typ modré pneumatiky v minulém roce odsoudilo několik jezdců kvůli tomu, že v dešti způsobuje další rozstřik vody a není dostatečně schopna odvádět vodu (Pirelli uvádí, že pneumatika je schopna odvést až 85 litrů za sekundu při rychlosti 300 km/h).
„Potřebujeme lepší pneumatiky do deště, protože si myslím, že ty do extrémních podmínek (modré pneumatiky – pozn. red.) jsou prostě pomalé a nedokáží odvést moc vody,“ uvedl dvojnásobný šampion Max Verstappen při loňské VC Japonska.
„Proto se všichni snaží velmi rychle přejít na intermediálky (pneumatiky do přechodných podmínek – pozn. red.), protože jsou prostě mnohem rychlejší na kolo. Mohli jste to vidět, když jsme přešli z mokrých na intermediálky a okamžitě jsme byli nejméně o 5 sekund rychlejší, a to je prostě moc.“
„A to je důvod, proč nikdo opravdu nechce jezdit s pneumatikami do mokra. A když pršelo, jako když vyvěsili červené vlajky a vy byste měli nasadit pneumatiky do mokra, tak si stále myslím, že by se na tom jelo hodně špatně.“
„Ale když to pak porovnáte s dobou před 20 lety, tak to bylo naprosto v pohodě. Takže nějaké řešení musí existovat,“ uzavřel Max Verstappen minulý rok rozhovor.
Dodavatel pneumatik Pirelli provedl průzkum s podporou týmů a nyní se dospělo k řešení pomocí nové směsi pneumatik do mokrých podmínek. Nová směs byla schválena v úterý na zasedání Komise F1, přičemž FIA uvedla, že upgrade „je mnohem výkonnější než předchozí specifikace.“
Bylo rovněž zdůrazněno, že nová směs nepotřebuje vyhřívací dečky, které se tradičně používají k udržení teplot v pneumatikách. Mimo specifikaci do mokrých podmínek Pirelli upravilo další sady pneumatik, které italský výrobce potvrdil již na konci loňského roku.
Do nabídky přibude šestá směs do sucha, přičemž směs C1 z minulého roku bude přejmenována na C0. Nová C1 nabídne jezdcům větší přilnavost ve srovnání s verzí staré specifikace. Zbytek směsí od C2 do C5 zůstanou stejné jako v sezóně 2022.