Podle bývalého závodníka Davida Coultharda se formule 1 stala příliš ovládanou správou pneumatik. Skot za 15 let kariéry závodil na pneumatikách od 4 různých výrobců.
V roce 2011 se stalo Pirelli výhradním dodavatelem pneumatik pro formuli 1. Byly představeny nové směsi, které rychleji degradovaly, což mělo vést k vytvoření rozmanitějších strategií a vzrušujících závodů.
O deset let později se tyto pneumatiky staly méně agresivní, přesto týmy stále instruují řidiče, aby z taktických důvodů snížili tempo.
„Jezdil jsem na pneu od Goodyears, Bridgestones, Michelins a vlastně ani jedna z nich nebyla tím, čemu bych říkal špatná pneumatika, “ řekl David Coulthard.
„Nikdy jsme nemluvili o takové degradaci a ani o tom, že na pneu nemůžeme tolik tlačit. Ty dnešní jsou náročné i z hlediska přehřívání.
Celá tato éra Pirelli je pro mě matoucí a nudná. Nebaví mě pořád dokola poslouchat, že by piloti neměli tolik tlačit na pneumatiky.
Máme tu souboje o nejlepší motor, šasi, řidiče a pak tu máme jedinného výrobce pneumatik, na kterého si všichni jezdci stěžují.
„Raději bych šel do Avons nebo Goodyear. Oni mají jen dvě generické směsi, ale dobré pneumatiky. Potom bychom nemuseli poslouchat takové kecy,“ zakončuje Coulthard.