Coulthard vzpomíná na smlouvu, kterou obdržel od Ferrari

Coulthard vzpomíná na smlouvu, kterou obdržel od Ferrari

David Coulthard prozradil, že ještě jako jezdec McLarenu hovořil jen s jediným týmem, konkrétně s tehdejším šéfem týmu Ferrari Jeanem Todtem, ale nemohl přijmout klauzuli ve smlouvě, že bude jezdec číslo dva a bude muset přenechávat pozici Michaelu Schumacherovi.

David Coulthard jezdil za tým McLaren v letech 1996 až 2004, během nichž získal 12 ze svých 13 vítězství v kariéře a zároveň hrál klíčovou roli při triumfu v šampionátu konstruktérů v roce 1998. Skotský jezdec zůstal McLarenu věrný po celé toto období, ačkoli jeden tým ho přitahoval natolik, že ho zlákal ke schůzce s jeho šéfem, a to ikonický tým Ferrari.

David Coulthard nemohl akceptovat klauzuli o přepuštění pozice Michaelu Schumacherovi

V podcastu Formula For Success Skot vzpomínal na schůzku s šéfem Ferrari Jeanem Todtem, na níž se řešila možnost jeho přestupu do italské stáje. Ale zatímco podmínky McLarenu z něj nikdy neudělaly jasně daného jezdce číslo dva, podle nabídky, kterou mu tým z Maranella předložil, by jím přesně byl a ocitl by se v situaci, kdy by musel přenechat pozici Schumacherovi, pokud by se za ním objevil, i když by byl v top čtyřce.

Němec se stal ikonou Ferrari v období jejich dominance ve formuli 1, kdy italská stáj získala v letech 1999 až 2004 šest pohárů konstruktéra v řadě, zatímco Schumacher v té době získal pět titulů mistra světa a celkem jich získal sedm.

Na otázku svého kolegy z podcastu, bývalého šéfa týmu formule 1 Eddieho Jordana, zda během svého působení v McLarenu hovořil s jinými týmy, Coulthard odpověděl: „Mluvil jsem. Setkal jsem se s Jeanem Todtem v Paříži v jeho bytě, abychom si promluvili o možnosti jezdit za Ferrari. A moje vzpomínka na nabízenou smlouvu byla v podstatě smlouva pro jezdce číslo dva, což navzdory tomu, co si teď kdo může myslet o mé kariéře, tehdy jsem stále cítil, že nepodepíšu nic jiného než rovné příležitosti. A tak v podstatě, pokud bych byl čtvrtý a Michael (Schumacher – pozn. red.) byl pátý, musel bych mu přepustit místo, a to až do té doby, než bych vedl. A s tím jsem prostě nemohl souhlasit, abych to podepsal. A všechna čest Ronu (Dennisovi – pozn. red.) a McLarenu, smlouva, kterou mi nabídli, byla vždycky o rovných příležitostech. A i když tam byla klauzule, že musíte přijmout pokyny šéfa týmu, za jakýchkoli okolností, do značné míry mi byla dána férová a rovná příležitost prorazit a zkusit, jak dobře mohu rozvíjet své schopnosti. Takže to byl opravdu jediný tým, se kterým jsem během devíti let u McLarenu mluvil.“

Coulthard se po svém odchodu od McLarenu stal prvním jezdcem Red Bullu a závodil za tento tým až do svého odchodu do důchodu na konci roku 2008.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →