Co přispělo k tomu, že Bearman získal sedačku v Haasu?

Co přispělo k tomu, že Bearman získal sedačku v Haasu?

Před Velkou cenou Velké Británie bylo oznámeno, že se Oliver Bearman připojí od příští sezóny k Haasu jako stálý jezdec. Brit přiznal, že klíčovým faktorem k získání sedačky byla jeho jízda v Saúdské Arábii.

Oliver Bearman bude od následující sezóny součástí startovního roštu a v Haasu to pro něj bude jeho debutová sezóna. Toto oznámení bylo vydáno před Velkou cenou Velké Británie, tedy na jeho domácí půdě. Bearman byl často spojován se sedačkou v Haasu a to hlavně po tom, co odjel svůj první závod v Saudské Arábii s Ferrari a získal i své první body v královně motorsportu. Sám Bearman prohlásil, že tento závod významně přispěl k zisku sedačky ve formuli 1.

Kdo bude závodit po jeho boku, ještě není známé, ale současný pilot Haasu, Nico Hülkenberg, nepatří mezi kandidáty, jelikož si zajistil sedačku u Sauberu. Zda mu týmového kolegu bude dělat Kevin Magnussen, se uvidí, ovšem pro dánského závodníka nebylo toto oznámení žádným překvapením.

„Vím to už čtyři měsíce,“ řekl Kevin Magnussen. „Tedy, čtyři měsíce to nebylo rozhodnuto, ale věděl jsem, že se to stane. Takže to pro mě není žádná novinka.“

Právě před čtyřmi měsíci dostal Bearman šanci předvést své schopnosti při VC Saúdské Arábie, kde zaskočil za Carlose Sainze, který měl zánět slepého střeva. Svěřenec Ferrari se tak ve svých 18 letech stal třetím nejmladším jezdcem v historii F1. Po čas celého víkendu si počínal velmi dobře – v kvalifikaci se umístil 11. a v závodě dojel na sedmé příčce, čímž pro tým získal cenné body.

„Myslím, že v Saudské Arábii jsem ukázal, čeho jsem schopen, a že nováčci a lidé s nedostatkem zkušeností nejsou až tak daleko za normální skupinou,“ řekl Bearman na Velké ceně Velké Británie. „Myslím, že jsem se v Saúdské Arábii předvedl v dobrém světle, a samozřejmě, když šampionát F2 probíhá tak, jak probíhá, je těžké to ignorovat. Stále jsem cítil, že bych mohl odvést dobrou práci ve volných trénincích, ale řekněme, že jsem rád, že se Saúdská Arábie uskutečnila, protože si myslím, že to výrazně přispělo k tomu, že jsem teď tady.“

Britský závodník momentálně závodí v šampionátu formule 2 za tým Prema. Ovšem letošní sezóna neprobíhá tak, jak by si sám Bearman a i jeho tým představovali. Zatímco loni obsadil v konečném hodnocení šesté místo a stal se druhým nejlepším nováčkem, hned za Victorem Martinsem, letošní ročník je pro ně obtížný.

V Saúdské Arábii dokázal získat pole position, ale jelikož ho povolalo Ferrari, musel se svého prvního místa vzdát. Od té doby se potýká s rychlostí na jedno kolo a v prvních osmi závodních víkendech se kvalifikoval do prvních dvou řad jen jednou.

Ani závodní výsledky nejsou o moc lepší. V Bahrajnu, Melbourne a Silverstonu se dostal do kolize, v Sachíru a na Red Bull Ringu ho postihly technické problémy, v Monaku havaroval a v Imole ho stála špatná zastávka v boxech vedení závodu. Ve sprintovém závodu v Barceloně skončil dokonce až na 21. místě.

„Mám pocit, že podávám výkony na vyšší úrovni než kdy jindy, pak přijedu do Barcelony a skončím doslova poslední. Loni jsem vyhrál závod o tři sekundy. Zatím na to nemám odpověď. Doufám, že tu nekonzistenci přičítám spíše něčemu jinému než sobě, protože mám upřímně pocit, že podávám tak vysoké výkony jako nikdy předtím – což dává smysl, protože jsem nejzkušenější, jaký jsem kdy byl.“

Brit se v Poháru jezdců momentálně nachází na 13. místě a přiznal, že se potýká se stylem jízdy, který současný monopost formule 2 požaduje.

„Zvláště když jezdím volné tréninky ve F1, je to opravdu těžké, když se vyvážení vozu mění trénink od tréninku,“ dodal Oliver Bearman. V Haasu odjel už tři volné tréninky a uvedl, že trochu lépe vychází s monopostem formule 1.

„Mám pocit, že jízda v F1 měla velkou váhu. Ale nelze se schovávat za to, že v F2 je to i nadále trochu obtížné. To vždycky zanechává vzadu v mysli trochu pochybnosti.“

Jezdec Premy stál na pódiovém umístění v letošní sezóně pouze jednou, a to když v Rakousku vyhrál sprint – pět dní před oznámením, že bude závodit za Haas.

„Upřímně řečeno, nemohlo to přijít v lepší čas. V F2 stále prožíváme těžkou sezónu, protože i v neděli jsem měl na Red Bull Ringu poruchu motoru. Připadalo mi, že všechna ta tvrdá práce přišla téměř vniveč.“

„Přišlo to v opravdu dobrý čas, v opravdu důležitý čas – nejen pro mé vyhlídky v F1, ale také pro tým, protože ve formuli 2 jsme potřebovali dobrý výsledek, abychom posílili motivaci všech, a to nám opravdu pomohlo.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Od února 2022 publikuje na Svět Formule a spravuje sociální sítě. Formuli 1 sleduje od roku 2020.

Další články autora →