Mistrovství ADAC-GT-Masters se před podnikem na Red Bull-Ringu mohlo ohlédnout po skutečně pestrém průběhu sezony. V dosavadních osmi závodech vyhrály značky Audi a Chevrolet (Oschersleben), Ford a BMW (Spa), Audi a BMW (Sachsenring), Mercedes a znovu BMW (Nürburgring). Rychlý okruh ve Štýrsku ovšem jasně favorizoval mrštné porsche a silné chevrolety.
Nebylo tedy překvapením, že kvalifikaci pro sobotní závod ovládly Chevrolety-Corvette posádek Alessi/Keilwitz a Wirth/Hohenadel.
Zkušený Ital Diego Alessi si v sobotu nenechal po startu prvenství vzít a až do výměny pilotů šikovně využíval „páry“ svého amerického stroje, aby za sebou udržel v zatáčkách mrštnější Porsche 911 mladého Farnbachera. Zastávka v boxech ale vyšla lépe posádce německého vozu a novým lídrem závodu byl k poločasu Farnbacherův co-pilot Frommenwiler. Alessiho vystřídal v kokpitu Němec Daniel Keilwitz a i on věděl, jak nejlépe využít přednosti svého silného stroje: netrvalo to ani kolo a bílá Callaway Corvette byla zpět ve vedení. Největší nebezpečí na lídry ale beztak nečíhalo v podobě modrého Farnbacher-Porsche: nejlychlejším vozem závodu byl ve druhé polovině hodinovky Ford GT stáje Lambda, který převzala od Kecheleho bývalá valká německá monopostová naděje Dominik Schwager. Ultra nízký ford, se nejen probojoval na druhé místo, dokázal dokonce relativně rychle dotáhnout náskok prvního. Poslední kola strávil Schwager v Keilwitzově závětří, na silný chevrolet mu nakonec ale přeci jen nestačil dech.
Frank Kechele a Dominik Schwager se tedy mohli právěm těšit na neděli. Pro druhý závod víkendu si totiž vybojovali pole-position oni. Hned vedle nich ovšem znovu číhali Alessi s Keilwitzem, druhou řadu tvořil rychlý „nizozemský“ DB-BMW Z3 posádky Knap/de Boer a Mercedes SLS dvojice Götz/Buhk.
Opticky poutavý Ford-GT ale nedokázal svou formu do neděle konzervovat. Již ve druhé zatáčce se Keilwitzova rozjetá Corvetta protlačila na první pozici – a toto místo dokázala vítězná posádka soboty také v neděli obhájit až do cíle! Také tentokrát to ovšem byl velký kus práce: Schwagerův „nepovedeného“ průjezdu zatáčkou Remus totiž využil i Buhk na mercedesu a usadil se v Keilwitzově závětří. Tam de facto zůstal až do výměny jezdců, která na pořadí nic nezměnila: Maxi Götz kompletní druhý poločas honil starého lišáka Alessiho. Ital ovšem opět výborně využil výhodu výkonu svého stroje a ve foto-finiši se znovu prosadil.
Na třetí pozici dojel nejlepší z „bavoráků“, vůz posádky Knap/de Boer a jen pět desetin za nimi proletěl cílem nejlepší kvalifikace, Lambda-Ford GT. První čtyři v cíli dělilo jen 1,4 sekundy!
Ohledně celkového hodnocení měly výsledky z Rakouska rozhodující dopad: Claudia Hürgenová a Dominik Baumann zažili na Red Bull Ringu černý víkend, ani jednou nebodovali a propadli se až na pátou pozici. Vedení tabulky převzali Götz/Buhk před Alessim a Keilwitzem.
Čeští jezdci nebyli v kokpitech GT-Masters zastoupeni, podnik ale přeci byl i z českého hlediska velmi zajímavý: svůj debut coby manažer týmu v Rakousku slavil Tomáš Enge. Bývalý pilot F1 je zodpovědný za nový projekt stáje Reiter Engineering, jejíž pobočka SaReNi United pro GT Masters připravila vůz Chevrolet Camaro pro zkušeného Petera Koxe a německého šlechtice Thurn und Taxise. V sobotu havaroval princ Taxis již ve druhé zatáčce, v neděli ale burácející stroj (nejen kvůli svému zvuku budil s odstupem největší zájem u publika a médií) dokázal dojet jako dvacátý.
Foto: Roman Klemm