Charles Leclerc si věří na boj o titul v roce 2025

Charles Leclerc si věří na boj o titul v roce 2025

Monačan Charles Leclerc se nechal slyšet, že je připravený na boj o titul v nadcházející sezóně. Záležet však bude na tom, jak konkurenceschopný vůz mu Ferrari připraví.

Má za sebou z hlediska produktivity nejúspěšnější sezónu kariéry. Sedmadvacetiletý pilot Ferrari skončil sice až třetí za Verstappenem a Norrisem, dokázal ale v sezóně třikrát zvítězit, třináctkrát se dostat do top 3 a získat rekordních 356 bodů.

Byla to však úspěšná sezóna i pro samotné Ferrari. Po dlouhé době mělo reálnou šanci získat titul v Poháru konstruktérů, navíc o něj italská stáj bojovala až do posledního závodu. Přestože z toho bylo nakonec pouze druhé místo se ztrátou 14 bodů na první McLaren, zvýšil silný konec sezóny očekávání na sezónu 2025.

Očekávání však zvýšil i příchod sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona, který tento týden absolvoval na Fioranu první testovací jízdy v červeném voze. Čtyřicetiletý Brit bude cílit na osmý titul mistra světa a Leclerc se ocitne pod velkým tlakem.

Monacký pilot je ale optimistický a věří, že pokud mu Ferrari poskytne vůz, který bude konkurenceschopný po celou sezónu, dokáže svého nového týmového kolegu překonat.

„Cítím se připravený na boj o titul. Potřebujeme jen vůz, který toho bude schopen po celou sezónu. Jsem plně přesvědčen, že příští tým, který dokáže porazit Red Bull v boji o titul, budeme my.“

Udělal pokrok

Leclercovo konečné třetí místo v šampionátu bylo jeho druhým umístěním mezi třemi nejlepšími. Poprvé se tak stalo v roce 2022, kdy se umístil jako druhý za Verstappenem.

V sezóně 2022, kdy se poprvé závodilo pod novými technickými pravidly, měl Leclerc po třech závodech 46bodový náskok na Verstappena a zdálo se, že má namířeno k titulu. V průběhu roku ale nebyl vůz dostatečně konkurenceschopný, několikrát navíc musel monacký jezdec ze závodu odstoupit kvůli spolehlivosti.

Sezónu tehdy nakonec zakončil s propastnou ztrátou 146 bodů. Nebyl to ale pouze vůz, který stál Leclerca body. Samotný Monačan totiž udělal množství chyb a několikrát dokonce boural, když se z vozu snažil dostat více, než na co ve skutečnosti měl.

Tentokrát je ale Leclerc podle svých slov lépe připravený. Vysvětlil, že se naučil nepřetěžovat auto v situacích, kdy nemá dostatečnou výkonnost. Mělo by mu to pomoct vyvarovat se vlastních chyb:

„Ano, zlepšil jsem se,“ řekl Leclerc, když porovnával své výkony v 2024 s předchozími sezónami.

„Zlepšil jsem se v tom, že více akceptuji, když se víkend nevyvíjí přesně tak, jak bych chtěl. Zatímco dříve, pokud to nešlo podle mých představ, nebo pokud auto nebylo přesně takové, jaké jsem chtěl, snažil jsem se ve v něm najít něco, co tam ve skutečnosti nebylo. A to mě často vedlo k chybám,“ hodnotil Leclerc a také zmínil, jak důležité je najít tu správnou hranici:

„Někdy mě to sice přimělo k velkým výkonům, když auto nebylo ideální, ale častěji mě to spíš stálo body, než aby mi to něco přineslo. A v tomhle ohledu jsem se hodně zlepšil. Mám pocit, že během sezóny jsem dokázal mnohem lépe maximalizovat bodové zisky, ale to neznamená, že už nikdy nepřekročím tu hranici.“

„Je to neustálá hra o to, jak se dostat co nejblíže k limitu, aniž byste ho překročili, ale ano, mám pocit, že jsem v tom udělal pokrok,“ uzavřel Leclerc.

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *