Bude Red Bull odebírat od roku 2019 motory od Hondy?

Bude Red Bull odebírat od roku 2019 motory od Hondy?

To, že dojde k výměně dodavatelů pohonných jednotek mezi Toro Rossem a McLarenem, se už bere za hotovou věc, pouze se čeká na oficiální potvrzení. Nyní však motorsport.com přišel s dalším tvrzením, a sice že Red Bull bude následovat svoji juniroku a o rok později také přesedlá na motory z Japonska.

Stáj nápojového giganta získala s pohonnými jednotkami Renaultu čtyři mistrovské tituly. Následně však přišlo období „sucha“. Počínaje rokem 2014 totiž začaly mezi zmíněnými stranami spory kvůli poměrně nespolehlivému produktu, který jim z Francie přicházel a posledními třemi roky se takřka protrápili, přičemž sezona 2015 byla nejtragičtější – na pódiu dojeli jen třikrát, a z toho dvě místa na bedně zaznamenali v Maďarsku (Kvyat 2., Ricciardo 3.), pak ještě Ricciardo obsadil druhé místo v Singapuru. V celkovém hodnocení jim na konci sezony patřilo až 4. místo.

Ačkoliv nespočetněkrát vedení Red Bullu hrozilo ukončením spolupráce, tak s ním pokračuje doposud, i když pod jménem švýcarského výrobce hodinek TAG Heuer, neboť Renault neměl zájem, aby Red Bull nadále závodil pod jejich značkou.

Red Bull se ovšem poohlížel už letos po novém dodavateli, ale jak Mercedes, tak ani Ferrari neměli zájem s nimi začít spolupracovat. Takže jim zase nezbylo nic jiného než zůstat s Renaultem. S Hondou pravděpodobně zatím nechtěli riskovat. Přeci jen je Renault o ždibíček spolehlivější…

Jenže po letošní sezóně by mohlo být dlouholetému „manželství“ Red Bull – Renault konec. Pokud se příští rok japonský agregát zlepší, tak by rakouská stáj údajně mohla následovat sesterský tým Toro Rosso a rovněž přejít právě k Hondě. Mezi níž a Italy byl údajně již podepsán tříletý kontrakt.

Na Motorsport.com se píše, že se Renault s Red Bullem dohodl na prodloužení kontraktu do roku 2020, což ale nikdy potvrzeno nebylo. Ovšem vedení Renaultu se po odchodu Toro Rossa začalo zabývat i budoucností s Red Bullem a očividně došli k závěru, že bude nejlepší se s nimi rozloučit už na konci příštího roku.

Red Bull se tím dostal do bezvýchodné situace, kdy mu nebude zbývat nic jiného, než spojit síly s Hondou, když Italové ani Němci po spolupráci s nimi netouží.

Na první pohled by se to mohlo zdát jako skok střemhlav do hrobu, avšak partnerství Red Bullu a Hondy by mělo jisté výhody – ať už z marketingového nebo z finančního hlediska. Z toho marketingového by profitovaly obě strany, neboť tyto dvě značky spolu vystupují v Moto GP.

A co se týká financí, tak tam už pocítí Dietrich Mateschitz podstatnou úlevu v roce 2018, protože už nebude muset Renaultu platit za motory Toro Rossa, které tak v třech po sobě jdoucích sezónách vystřídá hned tři dodavatele (2016 – Ferrari, 2017 – Renault, 2018 – Honda).

Přesto, že by Red Bull k Hondě odešel, tak by jej TAG Heuer nepřestal sponzorovat, ovšem pod podmínkou, že motor Hondy neponese jejich jméno.

Red Bull by s motory od Hondy závodil do roku 2021, kdy jsou v plánu razantní změny v pravidlech. Se stájí z Milton Keynes je spojováno Porsche, které by teoreticky mohlo postupně skoupit celý tým a přetransformovat jej do dalšího továrního týmu.

Rozhodnutí Red Bullu bude mít nemalé dopady na trh s jezdci, neboť právě jejich duo čeká, jak se situace vyvine a případně by v roce 2019 zkusili štěstí jinde. V potaz je také dobré brát fakt, že příští rok vyprší smlouvy pilotům Mercedesu, či Kimimu Räikkönenovi ve Ferrari, takže by se mohlo stát, že se jim Daniel Ricciardo a Max Verstappen rozutečou k jejich největším konkurentům.

Sdílejte na:
Zavřít