Robert Kubica zažívá ve Williamsu hororový comeback. FW42 je mizerně pomalý a jsou na míle daleko od konkurence. Netuší, kde je zakopaný pes.
Polský závodník sice věděl, do čeho s Williamsem jde, avšak až takovou tragédii určitě nečekal. Doufal, že v Bahrajnu dojde alespoň k malému zlepšení. To se však nestalo. Britská stáj je stále na míle daleko od konkurence.
„V Melbourne jsme jezdili s rozdílně nastavenými auty, a to jsme viděli na základě dat. Tady oba jezdíme se stejným nastavením, přesto se data z aut liší. Mysleli jsme si, že v Austrálii to mělo co do činění s poškozenou a opravenou podlahou. Ale v Bahrajnu se ukázalo, že v tom to nevězí. Data mluví jasně, prostě něco nesedí. My však nevíme co,“ popisuje bezradný 34 letý závodník.
Polák si myslí, že problém bude v oblasti aerodynamiky: „Podlaha byla odborně opravená. Ne, něco není v pořádku s aerodynamikou, proto je ovládání auta omezené, a to zase snižuje grip. To všechno je opravdu zvláštní a jízda je tak velmi náročná.“
#RK88 primed and ready to join #GR63 out in the sun on track too ☀️ 👌#BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/7o3npdLnz8
— Williams Racing (@WilliamsRacing) March 30, 2019
Ve druhém tréninku ztratil na svého týmového kolegu George Russella vteřinu, což je poměrně velký rozdíl. Juniorovi Mercedesu Kubicovo manko vrtá hlavou: „Není normální, že je tak daleko za mnou.“
„Jsem v pěkné šlamastyce. Když se zlepší vyvážení tak, že se dá auto řídit, potom je vůz ještě pomalejší,“ nechápe chování FW42 Kubica. „Když mám vyvážení takové, jaké má normální auto formule 1 mít, pak se auto nedá téměř zkrotit. Musíme najít příčinu toho všeho. Nejdřív chci normálně jezdit. Důvod existuje, jen ho musíme najít. Jakmile přijdeme hádance na kloub, pak získáme rychlost.“