
Aston Martin zahájil práci ve vlastním aerodynamickém tunelu, což zlepší vývoj vozu. Šéf týmu Andy Cowell to označil za nesmírně přínosné. Adrian Newey už pracuje na monopostu pro rok 2026 a analyzuje první data z nového zařízení.
Součástí nové, špičkově vybavené továrny Aston Martinu je nyní i vlastní aerodynamický tunel, který se stal plně funkčním právě v době, kdy se tým připravuje na přechod na tovární status s Hondou v roce 2026.
Aston Martin až dosud využíval aerodynamický tunel Mercedesu, svého současného dodavatele pohonných jednotek. Nyní však tým začal pracovat s vysoce sofistikovanými modely vozů ve zmenšeném měřítku 60 %, což podle vyjádření stáje umožní rychlý vývoj a efektivnější provoz.
Tento krok přichází ve správnou chvíli, protože jen krátce předtím do týmu dorazil Adrian Newey, který se okamžitě pustil do práce na monopostu pro sezónu 2026.
Šéf týmu a CEO Aston Martinu Andy Cowell označil nový aerodynamický tunel za nesmírně přínosný prvek, který sjednotí klíčové vývojové procesy přímo v centrále týmu. Cowell v rozhovoru s novináři v Melbourne vysvětlil, jak velký rozdíl nový tunel přinese do běžného provozu týmu.
„Byl to obrovský projekt, na kterém pracovalo mnoho lidí, takže je skvělé, že se nyní stal naším oficiálním aerodynamickým tunelem a že v něm probíhá vývoj. Obsahuje špičkové technologie, pokročilé měřicí systémy a sofistikovaný model vozu. Mít všechno na jednom místě znamená, že aerodynamici už si nemusí brát kabáty a chodit do aerodynamického tunelu – stačí jim jen přejít do vedlejší místnosti,“ SSekl šéf týmu Aston Martin.
Dříve bylo nutné modely vozů nakládat do dodávky a převážet je po hrbolaté silnici do tunelu, což přinášelo riziko, že model nebude po cestě v ideálním stavu. Nyní je celý proces plynulejší a efektivnější.
„Z hlediska efektivity, ale také kvůli výzvě, kterou představuje pochopení rozdílů mezi chováním aerodynamiky na trati, v aerodynamickém tunelu a v CFD simulacích, věříme, že tento nový tunel nám poskytne hlubší porozumění proudění vzduchu kolem vozu a lepší nástroje pro analýzu,“ dodal Cowell. Adrian Newey, který oficiálně nastoupil do týmu 3. března, už měl možnost si nový aerodynamický tunel prohlédnout a využít ho k práci na návrhu vozu pro rok 2026.
„První den jsme se šli projít – tentokrát bez kabátů – přímo do aerodynamického tunelu,“ potvrdil Cowell.
„Bylo skvělé vidět Adriana, jak si prohlíží jednotlivé sekce, zkoumá technologii modelu a měřicí systémy. Ale velmi rychle se vrátil do inženýrské kanceláře, aby se ponořil do předpisů pro rok 2026 a analyzoval kompromisy, které povedou k rychlému závodnímu vozu,“ prozradil Brit.
S novým aerodynamickým tunelem, zkušenostmi Neweyho a přechodem na pohonné jednotky Honda má Aston Martin všechny nástroje k tomu, aby se v roce 2026 stal vážným hráčem na špičce startovního pole.