Fernando Alonso po závodě v Kataru sdílel svou radost z toho, že se cítí být znovu konkurenceschopný, a to i přes jeho problémy s přehříváním sedačky v kokpitu a několik chyb, kvůli kterým dojel na šestém místě.
Zimní přestup Fernanda Alonsa k Aston Martinu udělal ze stáje obávaného soupeře pro týmy z předních řad. V úvodních osmi závodech se španělský jezdec umístil na stupních vítězů rovnou šestkrát. Aston Martin byl od té doby svými soupeři opakovaně překonáván a Alonso se poté vrátil na stupně vítězů už jenom jednou, když ve Velké ceně Nizozemska dojel druhý.
I když Alonso v Kataru neměl šanci se umístit v první trojici, podařilo se mu startovat jako čtvrtému, což bylo od června jeho nejlepší umístění na startovním roštu. V celkovém závodě dojel na šestém místě.
Přestože se k nim McLaren v pořadí Poháru konstruktérů zase o kus přiblížil, Alonsa víkendový výkon Aston Martinu na okruhu Lusail ve srovnání s předchozími koly povzbudil. „Tento víkend jsem se cítil konkurenceschopnější než v několika posledních závodech,“ přiznal. „Deváté místo v Monze, žádný bod v Singapuru, deváté místo v Japonsku, tento víkend byl rozhodně o něco lepší.“
Extrémní horko a vlhkost, které panovaly během nedělního závodu, byly pro jezdce vyčerpávající zkouškou a mnozí z nich museli po závodě navštívit lékařské středisko. „Určitě je to jeden z nejtěžších závodů. Pamatuji si, že kdy jsme závodili v Malajsii v Sepangu za denního světla, tak to bylo velmi extrémní. Dále to pak byl myslím Bahrajn v roce 2005, kde bylo asi 41 stupňů, extrémní vedro. A pak tady v Kataru, určitě je v první trojce,“ vybírá Alonso tři nejobtížnější závody za celou svou kariéru ve formuli 1.
V polovině závodu informoval Španěl rádiem svůj tým, že jeho sedadlo je rozpálené a požádal, aby mu do kokpitu při pit stopu nalili vodu. Alonso prozradil, že Aston Martin jeho požadavek nesplnil, protože to předpisy nedovolovaly. „No, měl jsem tady testovací týden. Vzpomínám si na srpen před Katarem, bylo to podobné jako dnes. Myslím, že Katar je vždy v tomto ročním období dost extrémní,“ popisuje dále. „V našem případě si myslím, že pro Lance (Strolla – pozn. red.) i pro mě, byl největší boj s teplotou sedadla na pravé straně. V prvních patnácti kolech jsem byl jako opařený, takže jsem dokonce vysílačkou požádal, jestli by mě při zastávce v boxech nemohli polít nějakou vodou, což se samozřejmě nesmí. Bylo to docela extrémní, ale přesto jsem pár bodů získal, takže pro tým to je dobré.“
Na otázku, zda měl se sedadlem podobné problémy i dříve odpověděl jezdec Aston Martinu: „Už dříve jsme se potýkali s nějakými problémy, ale ano. Dnešek byl extrémní.“
Alonso rychle získal zpět pozici, kterou ztratil na Charlese Leclerca, a byl na nejlepší cestě předjet Ferrari, dokud ve druhé zatáčce neprojel štěrkem. To umožnilo průjezd Landu Norrisovi i Leclercovi a Alonso nebyl schopen získat ztracenou pozici zpět. To ho odsunulo na šesté místo. „Ano, ztratil jsem kontrolu nad autem. Byla to moje chyba. Trochu jsem se potýkal s přilnavostí vozu. Takže ano, byla to moje chyba. Stálo mě to možná jedno nebo dvě místa. Tak snad to příště bude lepší,“ vysvětluje.