Albon má z nového monopostu FW46 úplně jiný pocit

Albon má z nového monopostu FW46 úplně jiný pocit

Alexander Albon prohlásil, že má z nového Williamsu FW46 na simulátoru zcela jiný pocit, než měl u jeho předchůdce FW45. Dále prozradil, s jakým cílem vstupuje s britskou stájí do nové sezóny.

Alexander Albon a Williams v roce 2023 vynikali na okruzích jako je Monza a Montreal, které vyhovovaly monopostu FW45 s nízkým přítlakem, a proto dokázali měřit síly i s výše postavenými týmy, ale monopost FW45 měl příliš mnoho slabin na to, aby mohl být konkurenceschopný po celou sezónu.

Největší prioritou britského týmu při vývoji FW46 bylo odstranit některé z jeho špatných jízdních vlastností a udělat z něj monopost, který bude stabilně dojíždět na bodovaných pozicích na vícero velkých cenách. Poté, co Albon vyzkoušel nový monopost na simulátoru v Grove, byl povzbuzen tím, že FW46 je již nyní velmi odlišný od loňského vozu. „Velmi odlišný – více než cokoli jiného, jiný pocit, takže je potřeba jiný styl jízdy,“ řekl jezdec britského týmu.

„Nechci předbíhat, ale vůz FW45 měl vždy určitá konzistentní omezení, zejména když jsme jeli na tratě jako Monako nebo Barcelona, tak se zvýraznila. Nízká rychlost pro nás byla vždy velkým problémem, brždění pro nás bylo vždy velkým problémem, ale také vysoká rychlost, dlouhé zatáčky pro nás byly obtížné. Rozhodně je na simulátoru vidět, že se tyto oblasti zlepšily, ale zároveň to souvisí s docela jiným stylem jízdy. Až vyjedeme na trať, můžeme se začít opravdu snažit ji pochopit a rozebírat.“

Na otázku, do jaké míry byly změny v projektu Williamsu pro sezónu 2024 založeny na jeho zpětné vazbě, Albon odpověděl: „Není to jen moje zpětná vazba, je to (zpětná vazba – pozn. red.) každého týmového kolegy, dokonce i v letech 2020 a 2021, když jsem vůz ani neřídil, měl stejné problémy, takže v posledních čtyřech nebo pěti letech byl s vozy Williams vždycky nějaký neodmyslitelný problém. Zejména letos jsme obětovali trochu času na vývoji FW45, abychom se soustředili na FW46, a tak jsme zkrátili počet vylepšení, která jsme na voze měli, abychom se ujistili, že se pokoušíme na tento vůz působit trochu agresivněji a skutečně začít měnit DNA vozu. To je náš plán. Uvidíme, jestli se to podaří.“

Britskému týmu se podařilo uhájit sedmé místo v Poháru konstruktérů před oživeným týmem AlphaTauri, ale jeho bodový zisk 28 bodů byl stále daleko od Alpinu před ním, který získal na 120 bodů. V optimistické náladě ohledně toho, že tým z Grove může letos dosáhnout výrazného pokroku, si bývalý jezdec Red Bullu myslí, že snížení tak výrazné bodové mezery je rozumným cílem, pokud je nový vůz tak všestranný, jak se očekává.

„Řekl bych, že když se podíváte na to, kde jsme skončili loni, tak jsme se jen taktak udrželi před AlphaTauri, ale když se podíváte na rozdíl mezi šestým a pátým místem, tak je to pořád dost velký skok. Za Alpinem potom máte poměrně výrazný odstup od Astonu, McLarenu a Mercedesu a v té chvíli jste v podstatě v poli těch nejlepších. Chci bojovat s Alpiny a šlapat na paty této skupině nejlepších. Myslím, že to je pro nás jako tým realistické očekávání výkonnosti, a pak uvidíme, jak se to vyvine. Pódia a vítězství, myslím, že reálně to letos nebude. Pokud se nám podaří pravidelně bodovat, tak to bude skvělé. Se změnou přístupu k našemu autu musíme být konzistentní, abychom byli tím týmem v první šestce, první pětce, což jsme loni nebyli. A jsem velmi zvědavý, jak si povedeme na tratích, kde jsme se trápili: Monako, Barcelona a podobná místa,“ řekl britsko-thajský jezdec.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →