ADAC-GT4: Gabriela Jílková zářila i na Red Bull Ringu

ADAC-GT4: Gabriela Jílková zářila i na Red Bull Ringu

Ano, ze zlatých pohárů mistrovství ADAC-GT4 na Red Bull Ringu se těšili jak v sobotu, tak i v neděli piloti BMW M4, Piana se Schreyem – v paddocku se ale hovořilo především o výkonech „Quick-Gabi“ – Gabriely Jílkové. Tak jako při debutu v Oscherslebenu, dokázala Češka i v Rakousku nadchnout (konečně připuštěné) diváky a experty.

Sobota: QuickGabi „žehlila“ za týmového kolegu

Po vynikajících výsledcích debutantky Gabriely Jílkové v úvodním podniku ADAC-GT4 v Oscherslebenu čekali fandové a experti na to, zda 26letá závodnice týmu Zakdspeed svou formu potvrdí i na Red Bull Ringu. Již úvodem lze prozradit: podařilo se jí to na jedničku!

V sobotu dopoledne byla Jílková dle pravidel ADAC GT4 ještě odsouzena k pasivitě. Kvalifikaci totiž jel týmový kolega, Američan Robert Haub. Stačil ovšem jen na čas ve středu pole. Na špičce se za to usadil Dörr-McLaren rychlého Brita Freda Martina-Dye, což Jílkovou nepřekvapilo: „McLarenům tato trať již z aerodynamických důvodů musí sedět. Jsou zde o sekundu rychlejší, než my.“ Rychlý byl ovšem i Hofor-BMW italsko-německé posádky Gabriele Piana /Michael Schrey na druhé pozici a samozřejmě i další z McLarenů na třetím místě. Poledne pak mělo pro “QuickGabi” schované  nepříjemné překvapení: za přestupek ohledně pravidel “parc-fermé” byl její vůz odsunut až na chvost startovního postavení…

Hned po startu se Haub snažil dohnat, co se dalo a získal tři pozice, zatímco na špičce kraloval McLaren polemanů před zmíněným Hofor-BMW. Peter Zakowski pak moudře rozhodl, že pomalejšího Hauba vystřídá za Jílkovou co nejdříve  – tedy po 25 minutách. Tah, který se měl vyplatit.  Gábina převzala svůj Marcedes AMG GT4 na 15. pozici, což její dravost spíše podpořilo. Jako prvního zničila Marvina Diensta (to je přeci jen první mistr německé F4!) a když se později neutralizovalo (McLaren lídrů zůstal po výměně stát ve výjezdu z boxů), byla již 12. Safety Car ji jistě přišel vhod – vzdyť jí soupeře „přihrál do cesty“. S blikajícími světly se po re-startu 12 minut před koncem vrhla na své další oběti. Po dvou kolech byla 11., a v dalším předjela Reiterův Audi, čímž postoupila na bodovaná místa. Téměř ve stejném okamžiku ale zaparkoval Herr Meyer svou Audi ve štěrku a Gábinině dalšímu postupu kupředu stála v cestě další neutralizace. Hned, když zase mohla jet naplno, tak si podala Hantkeho McLaren, i když jí krátce před tím dvěma koly poslal do štěrku Springob. Toho pak vybrzdila o něco později před první zatáčkou. Dotáhla tedy svůj vůz na 8. místo v cíli a jejím dalším hrdinským kouskům prostě udělala konec šachovnicová vlajka… “Byl to pěkný boj. Jedno z našich kol šilhá ze stopy a jedna z gum ztrácí vzduch,” hodnotila Gabriela, která byla spíše smutná, že nemohla skončit ještě dále vepředu.

Na špičce se ve foto-finiši prosadil BMW Schreye před týmovými kolegy Jílkové, Marchalowskim a Nouetem. To kamery televize ale skorem propásly – vždyť ukazovaly především řádění „QuickGabi“…

Výsledek sobotního závodu:

  1. Gabriele Piana/Michael Schrey, Hofor-BMW M4
  2. Jan Marchalowski/Theo Nouet, Zakspeed-Mercedes AMG
  3. Dennis Fetzer/Nicolaj Möller-Madsen, Allied-Porsche 718
  4. Marc de Fulgencio/Robin Falkenbach, Leipert-Mercedes AMG
  5. Michael von Zabiensky/Marcel Lenerz, Schubert-BMW M4
  6. Phil Dörr/Andreas Wirth, Dörr-Aston Martin Vantage
  7. Moritz Wiskirchen/Phil Hill, Allied Porsche 718
  8. Gabriela Jilkova/Robert Haub, Zakspeed-Mercedes AMG

Neděle: Vše při starém – BMW vítězí, Jílková předjíždí…

Nepřekvapilo, že i druhé kvalifikaci kraloval McLaren Martina-Dye a Jönse – tentokrát před Marchalkowskiho Zakspeed-Mercedesem a BMW sobotních vítězů. Jílková zajela 11. čas, což bylo samozřejmě mnohem lepší výchozí pozicí, než v sobotu.

Start ale nevyšel „QuickGabi“ podle přání. Ve středu pole prostě zůstala uzavřena mezi ostatními vozy a z prvního kola se vrátila jen jako 13. Tím ale její show znovu začala. Před neutralizací po těžké nehodě jednoho z konkurentů již byla na bodech a když svůj Zakspeed-Mercedes předávala Haubovi tak byla osmá. Ani Američan se tentokrát nenechal zahanbit a dokázal během svého stintu získat další tři pozice. Vyjel pro Zakspeed pěkné 5. místo. Pro česko-americkou posádku to po čtyřech závodech znamená senzační 4. místo v průběžném hodnocení šampionátu.

A co se dělo na špičce? Na startu všechny překvapil Dán Moller-Madsen a katapultoval se ze 6. místa do vedení. Během závodu se ovšem rozpoutal boj o vítězství především mezi lídrem, Nouetovým Mercedesem, Jönsovým McLarenem a BMW Schreye. Prosadil se v něm Němec a předal Pianovi jejich BMW jako první. Ital pak dojel stáji Hofor by Bonk Motorsport pro čtvrtý triumf roku! Marchalkowski s Noutem se mohli znovu těšit z druhé pozice před  Fetzerem a Madsenem.

Výsledek nedělního závodu:

  1. Gabriele Piana/Michael Schrey, Hofor-BMW M4
  2. Jan Marchalowski/Theo Nouet, Zakspeed-Mercedes AMG
  3. Dennis Fetzer/Nicolaj Möller-Madsen, Allied-Porsche 718
  4. Ben Dörr/Nico Handtke, Dörr-McLaren 570S
  5. Gabriela Jilkova/Robert Haub, Zakspeed-Mercedes AMG
  6. Phil Dörr/Andreas Wirth, Dörr-Aston Martin Vantage
  7. Moritz Wiskirchen/Phil Hill, Allied Porsche 718
  8. Michael von Zabiensky/Marcel Lenerz, Schubert-BMW M4

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít