Ačkoliv se šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene dušoval, že ohledně změny na postu šéfa týmu ke změnám nedojde a že Binotto zůstane technickým ředitelem, se nyní ukázalo, že tomu tak zřejmě nebude.
Již v závěrečné fázi sezóny se spekulovalo o možném odstoupení Maurizia Arrivabeneho, který byl spojován s vedoucí pozicí fotbalového týmu Juventus Turín. Ital měl údajně dostat od bývalého prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho ultimátum: Prohraje-li stáj pod jeho vedením znovu titul, bude muset vyklidit pole a přenechat post Mattiu Binottovi. Sám Arrivabene však tyto zvěsti označil za ‚fake news‘.
„Náš tým zůstane pro příští sezónu kompaktní,“ řekl na začátku listopadu Arriabene. Nicméně i před odchodem Jamese Allisona v roce 2016 Ferrari mlžilo a bránilo se tím, že jsou to pouze spekulace. Jenže Allison pak skutečně změnil působiště.
Z více stran se ozývají hlasy, že atmosféra ve Ferrari je momentálně pořádně napjatá kvůli boji o moc právě mezi Arrivabenem a Binottem. „Opět bylo zveřejněno něco, co mohu označit jen jako fake news. Říká se to jen proto, aby nás to destabilizovalo. Odmítám to komentovat.“
„Musíme si být více vědomi našich hodnot a zbavit se strachu z vítězství.“https://t.co/TgYBtw51AX
— SvětFormule.cz (@svetformule) 6. listopadu 2018
Podle informací redaktora italského deníku Corriere della Sera Giorgia Terruziho jsou však spekulace částečně pravdivé. „Prezident Ferrari John Elkann navštěvoval Maranello podstatně častěji než dříve. Organizaci, kterou etabloval v Maranellu zemřelý šéf koncernu Fiat/Chrysler Sergio Marchionne, nechal nedotčenou.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene vždy vyvracel, že by byly v týmu nějaké nesrovnalosti a možnost, že Mattio Binotto odejde, označil za fake news. Ve skutečnosti však Binotto po finále v Abú Zabí poprosil o schůzku s vedením Ferrari. O alternativy neměl nouze. Měl nabídky od několika stájí. Ovšem musel vzít v potaz roční pauzu, kdyby přešel k jinému týmu. Binotto chce ale zůstat, protože chce být s Ferrari mistrem, to je jeho mise.
Aby to dokázal, požaduje jasné rozdělení rolí a klid na pracovišti. Příliš se mu nelíbilo, jak Arrivabene a Sebastian Vettel opakovaně poukazovali na hranice vozu. Jako kdyby mohlo za porážku v šampionátu jen auto.“