Max Verstappen tvrdí, že jeho předčasné odstoupení z Velké ceny Austrálie způsobila zaseknutá brzda, hned na startu po zhasnutí červených světel.
Verstappen odstartoval do závodu v Melbourne z pole position, ale dlouho své vedení neudržel, protože ho ve druhém kole předjel Carlos Sainz z Ferrari. Nizozemec si okamžitě postěžoval na vyvážení svého vozu RB20 a tvrdil, že se mu začala klouzat záď monopostu.
Ve 4. kole se ukázalo, proč tomu tak je, když z pravé zadní části se začalo kouřit. Ke konci tohoto kola Verstappen zajel do boxů, kde mu na konci boxové uličky vzplanula pravá zadní brzda a byl nucen ze závodu odstoupit.
„Pravá zadní brzda se mi v podstatě zasekla už od zhasnutí světel, takže se teplota stále zvyšovala, až to samozřejmě došlo k tomu, že se vznítila,“ řekl. „Měl jsem ten moment v prvním kole, ale pak už se teplota zvyšovala a zvyšovala, takže to prostě funguje jako ruční brzda. Samozřejmě jsem ale nevěděl, že se taková věc děje. Prostě jsem si myslel, že problémem je vyvážení auta, které se mi zdálo být mimo. Tým viděl, co se děje, ale stále neví, co to způsobilo.“
Verstappenova porucha brzd ukončila sérii 43 po sobě jdoucích závodů bez odstoupení, přičemž všechny byly také bodované. Poslední DNF zaznamenal právě v Albert Parku v roce 2022.
Říká, že díky dobré spolehlivosti Red Bullu se mu australské odstoupení snáší lépe.
„Samozřejmě jsme měli spoustu dobrých závodů v řadě, co nese společně spoustu dobré spolehlivosti. Věděl jsem, že přijde den, kdy skončím odstoupením, bohužel ten den nastal dnes,“ řekl. „Prostě jsme měli už dva roky velmi dobrou sérii, takže už to je docela působivé. Samozřejmě, že to člověk nikdy nevidí rád, ale teď je důležitější, abychom pochopili, proč se to stalo.“
Verstappen si myslel, že jeho vůz je dobře vyvážený ještě v zahřívacím kole, a podporoval tým v tom, aby si dovezli z Melbourne třetí vítězství, což by znamenalo výhru Red Bullu na všech třech úvodních tratích sezóny 2024.
„Samozřejmě jsem zklamaný z toho, že jsme nedokončili závod, protože si myslím, že bychom měli dobrou šanci na vítězství,“ vysvětlil. „Vyváženost byla v zahřívacím kole docela příjemná a cítil jsem se sebejistě. Bylo to zlepšení oproti tomu, jak jsem se cítil při delších jízdách, které jsme absolvovali v tréninku. Ano, jednoduše některé věci nemůžete ovlivnit.“