Daniel Ricciardo zajel čtvrtý nejrychlejší čas předsezónních testů. Tvrdí, že neměl daleko k tomu, aby z vozu vytěžil maximum.
Daniel Ricciardo zakončil testy třetím nejrychlejším časem dne, který zajel na nejměkčí sadě pneumatik (označena C5). Celkově zajel čtvrtý nejrychlejší čas testů.
Australan ví, že je velmi složité určovat, jak rychlý Renault v porovnání s ostatními je. Každý tým má svůj vlastní plán testů, je tedy pravděpodobné, že ne každý zajel své rychlé kolo.
„Víme, že nejsme stejně rychlí jako Mercedes, takže nevím, s jakým nastavením testovali, ale tím se nesmíme trápit,“ prozradil Ricciardo. „Neříkám, že jsem chtěl být první, ale kdybychom na směsi C5 skončili šestí, byl bych zklamaný.“
„Je to fajn, alespoň jsme zajeli dobré kolo. Pneumatiky jsme využili relativně dobře. Rozhodně tu jsou pozitiva.“
„Děláme to dost dlouho, takže víme, že kvalifikace v Austrálii neukáže, jak na tom opravdu jsme. Je ale dobré vědět, že jsme z toho dokázali vymáčknout rychlé kolo.“
Ricciardův čas měl hodnotu 1:16.276. Usměvavý „honey badger“ věří, že měl prostor pro další zlepšení, Bottasův čas by ale překonat nedokázal. Fin zajel čas o hodnotě 1:15.732.
„Vždycky je tam desetina, přinejlepším bychom se blížili k 16.0, 16.1, ale další tři desetiny bychom nenašli,“ myslí si vítěz 7 Grand Prix.
„Na druhé sadě C5 jsem našel dvě až tři desetiny. Třeba bychom se dokázali zlepšit, kdybychom nasadili třetí. Odvedli jsme ale dobrou práci.“
Ricciardo si nový monopost pochvaluje, oproti loňskému modelu se jedná o jednoznačné zlepšení. Dalším pozitivem byla relativně dobrá spolehlivost.
„Zlepšili jsme balanc vozu. Zadek auta je stabilnější, ve středně rychlých zatáčkách můžeme jet o něco ostřeji. Jsou tu jednoznačná zlepšení. Zatím nás nepotkaly problémy se spolehlivostí. Tenhle faktor se Renault během zimy snažil zlepšit. Takže zatím dobrý.“
Renault se vloni po skvělé sezóně 2018 trápil. Letos by se rád dostal zpět před McLaren, výsledky budou důležité pro dlouhodobější závazek týmu vůči F1.