Toto Wolff prohlásil, že týmům nebyla nabídnuta dostatečná finanční kompenzace, pokud by příští rok do formule 1 vstoupil Cadillac. Ten by musel při vstupu zaplatit poplatek ve výši 450 milionů dolarů.
FOM (Formula One Management) zavedl pro nově vstupující týmy do formule 1 poplatek 200 milionů dolarů (cca 5 miliard korun českých). Tento poplatek, anglicky anti-dillution fee, by se rozdělil mezi již existujících deset týmů, aby se vykompenzovalo snížení prize money (finanční odměny). Od příštího roku se však poplatek zvedne na 450 milionů dolarů (cca 11 miliard korun českých), kterou by měl Cadillac, který se chystá do formule 1 vstoupit, zaplatit. Přesto je to podle Toto Wolffa nedostatečná částka.
„V první řadě ztrácíme. Nevíme, co Cadillac do formule 1 investuje,“ řekl pro Auto Motor und Sport. „Kompenzační poplatek, který je momentálně daný na 450 $, je moc nízký. Nevyrovnává přímou ztrátu příjmů.“
„Jen čas ukáže, jakou hodnotu přinese jedenáctý účastník do sportu. Pokud se zvýší jeho hodnota, tak z toho budou těžit všichni. Ale to teď prostě nevíme. Nikdo se mnou o přesných plánech Cadillacu nemluvil.“
„Pokud Cadillac vstoupí do formule 1 s továrním týmem a investuje do ní odpovídající marketingový rozpočet, pak bude pro tento sport cenným přínosem,“ dodal.
Wolff chce vší silou chránit zisky z formule 1. Ty totiž v dnešní době nejsou malé. „Naše ziskovost se pohybuje na úrovni 30 až 35 procent před zdaněním. To dokonce kompenzuje naše výdaje na motor. To staré klišé, že formule 1 jen žere všechny peníze, už neplatí. Stručně řečeno, formule 1 nikdy nebyla tak finančně zdravá jako dnes.“