Williams se dnes přidal na seznam týmů, které představily svůj monopost pro letošní sezónu. Nový vůz s označením FW43 se ve zbarvení se svým předchůdcem rozchází. Na závodní dráze jej rovnou vyzkoušel George Russell.
FW43 poháněný motorem Mercedes bude v letošní sezóně pilotovat dvojice George Russell a nováček Nicholas Latifi.
Oproti loňskému zbarvení je letošní design revolucí. Stáj z Grove vsadila na výrazné prvky bílé a červené, které doplňuje tenká modrá linie. Ta je výrazná převážně na systému halo a na špičce předního křídla.
Hey 2020.
Bring it 👊 pic.twitter.com/C3JypUqYqM
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 17, 2020
Po složitém roce 2018 přišla ještě větší bída v loňském roce, ve kterém tým získal pouhý jeden bod, jenž v Německu ukořistil Robert Kubica. Trable týmu byly předznamenány odchodem Paddyho Lowa z pozice technického ředitele před začátkem sezóny.
Tým nyní prošel personální restrukturalizací a od letošního roku si slibuje nový začátek a příležitost na návrat mezi týmy středu pole.
Looking 🔥 on track!@GeorgeRussell63 takes the FW43 for its first spin 🙌 pic.twitter.com/JheSOiRiys
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 17, 2020
„Tento rok pro náš tým představuje nový začátek,“ prohlásila Claire Williams. „Dali jsme si čas, abychom našli naše slabiny a abychom zvolili správné lidi, strukturu, procedury a abychom nalezli zdroje, které nám pomohou postavit konkurenceschopné auto.“
„Všichni jsme oddaní úkolu přestavět Williams a umožnit mu návrat mezi konkurenceschopné stáje.“
„Sezóna 2020 je pro nás příležitost zlepšovat se. Bojový duch tu stále je, budeme tedy bojovat do té doby, dokud nedosáhneme kýženého výsledku.“
Kromě Nicholase Latifiho, který v závodní sedačce nahradil Roberta Kubicu, se odehrála změna i na pozicích testovacích a rezervních pilotů. Na začátku února tým zaměstnal Jacka Aitkena, který opustil Renault. Roli testovacího pilota převzal Roy Nissany a roli vývojového pilota pak Dan Ticktum.