Devatenáctý závod letošní sezóny vyhrál Charles Leclerc, druhý se umístil Carlos Sainz a na třetím místě skončil po trestu Landa Norrise Max Verstappen. Závod ovlivnil jeden výjezd safety caru kvůli zapadnutí Lewise Hamiltona do štěrku.
Mercedes se rozhodl, že George Russell odstartuje do závodu z boxů – Britovi jiná možnost nezbyla, protože se vrátil ke specifikaci monopostu ze Singapuru.
Start si pohlídal Lando Norris, ale do první zatáčky bojoval s Maxem Verstappenem. Toho dokonale využil Charles Leclerc, který se protáhl na první pozici. Carlos Sainz taktéž nelenil a posunul se na třetí pozici před Landa Norrise. Španěl následně zaútočil na Maxe Verstappena, který byl mimo trať!
Z opakovaných záběrů se ukázalo, že Esteban Ocon měl kolizi v první zatáčce během prvního kola.
Vynikající start měl taktéž Lewis Hamilton, který byl po prvním kole na 12. pozici a přilepšil si o 6 míst.
Max Verstappen měl ve druhém kole plná zrcátka Ferrari Carlose Sainze. Žluté vlajky ve třetím sektoru. Lewis Hamilton skončil ve štěrku ve stejné zatáčce jako včera George Russell! Pro sedminásobného mistra světa závod skončil a byl aktivován safety car. Brit prostě ztratil kontrolu nad vozem na výjezdu z 19. zatáčky a následně byl jen pasažérem.
Safety car zajel do boxů na konci 5. kola. Závod byl restartován a Charles Leclerc se musel bránit Red Bullu Maxe Verstappena, který byl nalepený na jeho zadním křídle.
O kolo později měl Monačan náskok už přes 1 sekundu na trojnásobného mistra světa. Lance Stroll ztratil po restartu 5 pozic, protože byl mimo trať ve štěrku.
Carlos Sainz si stěžoval, že nemá výkon na konci rovinky a cítí palivo. Jeho inženýr ho uklidňoval, že na tom pracují.
V 10. kole dostal Kuan-jü Čou hodiny v první zatáčce a propadl se na poslední pozici.
V 11. kole Carlos Sainz vyřešil technický problém a byl zpátky ve hře.
Ve 14. kole Charles Leclerc diskutoval ohledně strategie – inženýr mu navrhoval plán B nebo plán A, pokud udrží Maxe Verstappena na odstupu více než 5 sekund. Monačan uvedl, že chce plán B nebo C. Ve stejném kole Max Verstappen dostal informaci, že tým řeší na jeho voze technický problém a má vydržet.
George Russell dostal penalizaci 5 sekund za vytlačení Valtteriho Bottase mimo trať. Toto Wolff označil penalizaci do rádia za vtip.
Prvním pilotem v boxech pro regulérní zastávku byl Kevin Magnussen v 18. kole. Dán následně vyvolal řetězovou reakci u ostatních pilotů, kteří zamířili ke svým mechanikům.
Ve 20. kole měl Charles Leclerc náskok přes 8 sekund na Maxe Verstappena.
Na konci 22. kola zajel do boxů Carlos Sainz a pokusil se o undercut na Maxe Verstappena. Španěl nasadil tvrdou sadu pneumatik a propadl se na pátou pozici. Ferrari je v zajímavé situaci, protože undercut Carlose Sainze nebude mít vliv na vedoucího Charlese Leclerca. Max Verstappen na undercut nereagoval.
Ve 25. kole Charles Leclerc dostal otázku, jak dlouho vydrží na středně tvrdých pneumatikách. Monačan řekl, že se soustředí na plán C.
Max Verstappen na konci 26. kola teprve zamířil ke svým mechanikům, nasadil bílou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici. Carlos Sainz tak provedl úspěšný undercut a byl na čtvrtém místě.
O kolo později reagoval Charles Leclerc, nasadil bílou sadu pneumatik a propadl se na třetí pozici. Do vedení se dostal Lando Norris, který ještě nestavěl.
Ve 30. kole byli na čele stále jezdci McLarenu, kteří ještě nebyli v boxech.
Ve 31. kole Charles Leclerc se posunul na druhou pozici před Oscara Piastriho. Na konci kola zajel ke svým mechanikům Lando Norris, nasadil tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici. Do vedení se vrátil Charles Leclerc.
O kolo později byl v boxech i Oscar Piastri, taktéž bílá sada pneumatik a vrátil se na pátou pozici.
Pierre Gasly dostal penalizaci za získání výhody mimo trať. Další penalizovaný byl Júki Cunoda, taktéž 5 sekund, ale tentokrát za vytlačení Alexe Albona z tratě.
Max Verstappen si stěžoval na špatný stav svých pneumatik ve 37. kole.
Franco Colapinto zajel až ve 39. kole ke své první zastávce v boxech. Argentinec odvedl vynikající práci a nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a jal se stíhat jedenáctého Júkiho Cunodu. Japonec ve 41. kole udělal chybu a dostal hodiny v první zatáčce – propadl se tak na čtrnáctou pozici.
Ve 43. kole se schylovalo k souboji o třetí místo mezi Maxem Verstappenem a Landem Norrisem.
Carlos Sainz v 47. kole stáhl ztrátu na vedoucího Charlese Leclerca na 4,5 sekund. Zároveň se ve stejném kole musel bránit Max Verstappen McLarenu Landa Norrise.
Franco Colapinto se znovu ukázal, protože kromě toho, že je na 10. místě, tak taky zajel nejrychlejší čas.
Ve 49. kole se musel Max Verstappen urputně bránit do první zatáčky. Lando Norris na něj vytvářel konstantní tlak.
V 51. kole byl Lando Norris po boku Maxe Verstappena v 15. zatáčce. Max Verstappen prozatím odolal McLarenu.
O kolo později Lando Norris dokázal do 12. zatáčky předjet Maxe Verstappena a posunul se na třetí pozici!
Max Verstappen se ale nevzdával, protože následně zaútočil do první zatáčky. Pak následně reportoval, že Lando Norris byl mimo trať a změnil směr při brždění.
Komisaři daný souboj vyšetřovali. Lando Norris dostal penalizaci 5 sekund za to, že získal výhodu mimo trať. Brit sice proťal šachovnicovou vlajku na třetím místě, ale Max Verstappen byl do 5 sekund za ním. Třetí místo tak získal pilot Red Bullu.
Charles Leclerc se tak stal vítězem VC USA. Ferrari tak poprvé získalo dvojité vítězství na americké půdě od roku 2006.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli | Body |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:35:09.639 | 25 |
2 | Carlos Sainz | Ferrari | +8.562s | 18 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | +19.412s | 15 |
4 | Lando Norris | McLaren | +20.354s | 12 |
5 | Oscar Piastri | McLaren | +21.921s | 10 |
6 | George Russell | Mercedes | +56.295s | 8 |
7 | Sergio Pérez | Red Bull | +59.072s | 6 |
8 | Nico Hülkenberg | Haas | +62.957s | 4 |
9 | Liam Lawson | RB | +70.563s | 2 |
10 | Franco Colapinto | Williams | +71.979s | 1 |
11 | Kevin Magnussen | Haas | +79.782s | 0 |
12 | Pierre Gasly | Alpine | +90.558s | 0 |
13 | Fernando Alonso | Aston Martin | +1 kolo | 0 |
14 | Júki Cunoda | RB | +1 kolo | 0 |
15 | Lance Stroll | Aston Martin | +1 kolo | 0 |
16 | Alexander Albon | Williams | +1 kolo | 0 |
17 | Valtteri Bottas | Kick | +1 kolo | 0 |
18 | Esteban Ocon | Alpine | +1 kolo | 0 |
19 | Kuan-jü Čou | Kick Sauber | +1 kolo | 0 |
NC | Lewis Hamilton | Mercedes | DNF | 0 |