
Čtvrtý závod sezóny v Bahrajnu vyhrál Oscar Piastri, druhý se umístil George Russell a na třetím místě skončil Lando Norris. Na trať jednou vyjel safety car kvůli úlomkům na trati.
Z top 10 byli pouze piloti Ferrari na středně tvrdých pneumatikách, ostatní obuli červenou sadu pneumatik.
Start závodu si pohlídal Oscar Piastri, zatímco Charles Leclerc doplácel na středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na čtvrtou pozici.
Lando Norris byl vyšetřován za nesprávné umístění ve startovní pozici a možný ulitý start. Brit byl totiž více vepředu než mu dovolují pravidla.
Jezdci na středně tvrdých pneumatikách se trápili i po startu, Lewis Hamilton ve čtvrtém kole reportoval, že má malou přilnavost na této sadě pneumatik.
Prvním pilotem v boxech byl Isack Hadjar na konci 6. kola.
V 8. kole byla potvrzena penalizace 5 sekund pro Landa Norrise za špatné postavení ve startovní pozici.
V 9. kole Carlos Sainz se tvrdě bránil monopostu Ferrari Lewise Hamiltona, chvíli dokázal odolávat, ale nakonec se Brit posunul na osmou pozici. Boje využil i Júki Cunoda, který následně dokázal předjet španělského pilota.
Na konci 10. kola zajel do boxů Lando Norris, odpykal si penalizaci, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na čtrnáctou pozici . V boxech byli i Max Verstappen a Pierre Gasly. Čtyřnásobný mistr světa zvolil rovnou bílou sadu pneumatik. Na brzkou zastávku Brita nikdo nereagoval.
O kolo později byl v boxech i Júki Cunoda, který nasadil středně tvrdou sadu pneumatik. Oba piloti Red Bullu se při zastávce v boxech trápili s nesprávně fungujícím semaforem.
Na začátku 13. kola zamířil k mechanikům Andrea Kimi Antonelli a obul žlutou sadu pneumatik. O kolo později ho následoval jeho týmový kolega George Rusell a rovněž obul žlutou sadu pneumatik. Ve vedení byl stále Oscar Piastri před piloty Ferrari, kteří byli na střední sadě pneumatik.
Až v 15. kole vedoucí Oscar Piastri navštívil boxy, nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a vedení přebral Charles Leclerc. Pro Ferrari se ukazovalo, že jejich odlišná strategie by mohla hrát v jejich prospěch.
V 16. kole Monačan byl informován, že Ferrari počítá strategií B, ale Charles Leclerc reagoval se slovy, že plán D je spíše reálnější.
Na začátku 18. kola oba piloti Ferrari zamířili do boxů, opět nasadili středně tvrdou sadu pneumatik a propadli se na pátou, respektive jedenáctou pozici. Vedení si opět přebral Oscar Piastri. Italská stáj se pravděpodobně obávala bílých pneumatik, o kterých negativně reportoval Max Verstappen.
Ve 21. kole Max Verstappen reportoval, že se mu vše přehřívá. Pilot Red Bullu se viditelně trápil.
Ve 24. kole zaútočil Charles Leclerc do první zatáčky na Landa Norrise, ale byl dlouhý na brzdách a Brit se tak dokázal Monačanovi ubránit. O kolo později byl Charles Leclerc už úspěšnější a posunul se na třetí pozici. I Lewis Hamilton se probojovával polem a už byl na sedmé pozici.
Na začátku 27. kola zamířil do boxů Max Verstappen, kde se konečně zbavil tvrdé sady pneumatik a navíc zastávka byla pomalá, protože pravé přední kolo nešlo rychle vyměnit. Nizozemec se tak propadl na poslední pozici.
Na zastávku Maxe Verstappena reagoval Andrea Kimi Antonelli o kolo později.
Ve 32. kole byl aktivován safety car kvůli úlomkům na trati! Do boxů okamžitě zamířila většina pole. Max Verstappen nestavěl a posunul se na osmou pozici.
Top 5 bylo v pořadí: Piastri (mediumky), Russell (softy), Leclerc (hardy), Norris (mediumky) a Hamilton (hardy). Pilot Mercedesu se obával o své pneumatiky hned po obutí, aby vydržely do konce závodu.
Na konci 35. kola zajel do boxu safety car a závod byl restartován. Oscar Piastri restartoval závod již v poslední zatáčce. Lando Norris okamžitě zaútočil na Charlese Leclerca, který se dokázal ubránit a na chvíli se před Brita dokonce posunul Lewis Hamilton. Ale Lando Norris se před sedminásobného mistra světa dostal mimo trať a musel mu vrátit pozici v dalším kole.
Ve 38. kole Lando Norris už dokázal předjet Lewise Hamiltona na trati a posunul se na čtvrtou pozici. Pilot Ferrari následně reportoval, že bílé pneumatiky stojí za nic.
Monopostu George Russella se porouchal odpovídač a proto televizní grafika ukazovala, že byl poslední, ale v realitě jel na druhém místě.
Liam Lawson dostal penalizaci 5 sekund za způsobení kolize. Dalším hříšníkem byl Carlos Sainz, který vytlačil z tratě italského pilota Mercedesu a dostal 10 sekund penalizaci.
Problém s odpovídačem u Georgeho Russella dále limitoval nasazení DRS systému. Pilot Mercedesu musel být inženýrem manuálně instruován, kdy může DRS systém použít.
Ve 46. kole se pokusil Lando Norris zaútočit na třetího Charlese Leclerca do první zatáčky, ale Brit probrzdil a ztratil čas. Na konci kola dostal příkaz Carlos Sainz zajet do boxů kvůli poškození a musel ze závodu odstoupit.
Ve 48. kole už byl nalepený Lando Norris na zadním křídle Charlese Leclerca. O kolo později Monačan odolal útoku pilota McLarenu.
V 50. kole George Russell dostal informaci, že je možné, že mu zhasne obrazovka na volantu. Inženýr ho hned uklidnil, že si toho nemá všímat a řídit jako obvykle.
V 52. kole předjel Lando Norris Charlese Leclerca a posunul se na třetí pozici.
George Russell bude vyšetřován po závodě ohledně nepovoleného aktivování DRS systému.
Další penalizaci 10 sekund dostal Liam Lawson za způsobení kolize.
V předposledním kole Lando Norris vytvářel tlak na druhého George Russella.
V posledním kole zaútočil do první zatáčky Lando Norris, ale George Russell dokázal udržet druhou pozici. Pilot Mercedesu udržel druhou pozici až do cíle.
Vítězem závodu se stal Oscar Piastri!
Pořadí |
Jezdec
|
Tým | Ztráta v cíli |
1 |
Oscar Piastri
|
McLaren | – |
2 |
George Russell
|
Mercedes | +15.499 |
3 |
Lando Norris
|
McLaren | +16.273 |
4 |
Charles Leclerc
|
Ferrari | +19.679 |
5 |
Lewis Hamilton
|
Ferrari | +27.993 |
6 |
Max Verstappen
|
Red Bull | +34.395 |
7 |
Pierre Gasly
|
Alpine | +36.002 |
8 |
Esteban Ocon
|
Haas | +44.244 |
9 |
Júki Cunoda
|
Red Bull | +45.061 |
10 |
Oliver Bearman
|
Haas | +47.594 |
11 |
Andrea Kimi Antonelli
|
Mercedes | +48.016 |
12 |
Alexander Albon
|
Williams | +48.839 |
13 |
Nico Hülkenberg
|
Stake | +53.472 |
14 |
Isack Hadjar
|
Racing Bulls | +56.314 |
15 |
Jack Doohan
|
Alpine | +57.806 |
16 |
Fernando Alonso
|
Aston Martin | +60.340 |
17 |
Liam Lawson
|
Racing Bulls | +64.435 |
18 |
Lance Stroll
|
Aston Martin | +65.489 |
19 |
Gabriel Bortoleto
|
Stake | +66.872 |
20 |
Carlos Sainz
|
Williams | DNF |