Druhý volný trénink byl v Mexiku o 30 minut prodloužený a soužil k testování prototypů pneumatik Pirelli v rámci přípravy na příští sezónu. Byla opět vyvěšena červená vlajka a Verstappen nedokázal zajet rychlé kolo. Nejrychlejší byl Carlos Sainz.
Druhý volný trénink trval 90 minut místo obvyklých 60 minut. To proto, že standardní hodina tréninku byla věnována testům pneumatik Pirelli a týmy dostaly k vyzkoušení vzorek pneumatik na sezónu 2025. Jezdci, kteří nestihli úvodní trénink, však dostali dalších 30 minut, aby si to vynahradili a trénink byl o půl hodiny prodloužen.
Alex Albon do druhého volného tréninku kvůli rozsáhlým opravám na jeho monopostu První měřený pokus druhého tréninku v Mexiku stanovil Lando Norris. Sergio Pérez si hned zkraje stěžoval na brzdový pedál. Krátká žlutá vlajka byla způsobená Gaslym, který se v prvním sektoru vydal na trávu.
Max Verstappen při svém výjezdu na trať vypozoroval divné zvuky v jeho pohonné jednotce, na ni si stěžoval již v závěru prvního tréninku. Po výjezdovém kole se vrátil zpět ke svým mechanikům, stihl si ještě postěžovat na brzdy.
Červená vlajka byla vyvěšena necelou čtvrt hodinu po startu, tentokrát ji zapříčinil George Russell, který se ocitl v bariéře v sekci rychlých zatáček. Britovi se splašil monopost po přeskákání obrubníku a ztratil nad ním kontrolu. Po bouračce v kvalifikaci v Texasu tak Russell opět nepotěšil svůj tým, tohle bude pro Mercedes drahé.
GEORGE RUSSELL IN THE WALL! 😱
The Mercedes drops it on the kerb and spins into the barriers at high-speed. Russell is out of the car.
Red flag 🔴#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/laAujs98wc
— Formula 1 (@F1) October 25, 2024
Před červenou vlajkou zajel nejrychlejší pokus Carlos Sainz, čas stlačil lehce pod 1:18. Oprava bariér trvala 20 minut a monoposty se hned po vyvěšení zelené vlajky vydaly na trať. Jako jediný zůstal v boxech Albon, na jehož monopostu mechanici stále usilovně pracovali.
Piloti McLarenu měli problém se vejít do zatáček a na obrubníku několikrát předvedli prvky z rallye. Po prvních pokusech po restartu byl nejrychlejší Sainz před Piastrim a Cunodou,
Verstappen zamířil po výjezdovém kole opět ke svým mechanikům. Jeho závodní inženýr mu ve vysílačce hlásil: „Maxi, opět stejný problém, zajeď do boxu.“ Tři čtvrtě hodiny před koncem tak trojnásobný šampion stále neměl zapsaný žádný měřený pokus. Nizozemec dokonce půl hodiny před koncem tréninku zmizel z garáže a jeho monopost byl rozebírán, Red Bull bude mít co dělat, aby našel zdroj problému.
Ocon hlásil do vysílačky, že cítí nějakou spáleninu v jeho monopostu. Přehřívání je v Mexiku velkým problémem a týmy na své monoposty nainstalovaly několik větracích otvorů navíc. Také Kuan-jü Čou hlásil problémy s hořícími brzdami a vynecháváním motoru.
Dobré zprávy přišly půl hodiny před koncem tréninku z Mercedesu, George Russell byl propuštěn z medical centra a vrátil se k týmu. Mezitím Lando Norris a Fernando Alonso jezdili těsně za sebou a simulovali závodní tempo.
Jezdci, kteří se neúčastnili prvního tréninku, mohli obout žlutou sadu pneumatik, ale ani deset minut před koncem tohle obutí nikdo nezvolil. V samotném závěru si středně tvrdou pneumatiku vyzkoušeli Alonso, Norris, Hamilton, Čou a Leclerc. Nejlepší čas na žlutém obutí zajel Lando Norris. Nejrychlejší čas celého tréninku zajel Carlos Sainz. Alex Albon se na trati vůbec nepředstavil.
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
1 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:17.699 | 34 | |
2 | Oscar Piastri | McLaren | 1:17.877 | +0.178s | 30 |
3 | Júki Cunoda | RB | 1:17.878 | +0.179s | 30 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17.887 | +0.188s | 31 |
5 | Lando Norris | McLaren | 1:17.948 | +0.249s | 35 |
6 | Kevin Magnussen | Haas | 1:18.239 | +0.540s | 34 |
7 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18.279 | +0.580s | 35 |
8 | Valtteri Bottas | Kick Sauber | 1:18.351 | +0.652s | 32 |
9 | Sergio Pérez | Red Bull Racing | 1:18.392 | +0.693s | 32 |
10 | Liam Lawson | RB | 1:18.560 | +0.861s | 29 |
11 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:18.579 | +0.880s | 34 |
12 | Nico Hülkenberg | Haas | 1:18.621 | +0.922s | 34 |
13 | Esteban Ocon | Alpine | 1:18.656 | +0.957s | 30 |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:18.890 | +1.191s | 34 |
15 | Franco Colapinto | Williams | 1:18.908 | +1.209s | 30 |
16 | Pierre Gasly | Alpine | 1:18.942 | +1.243s | 30 |
17 | Kuan-jü Čou | Kick Sauber | 1:18.980 | +1.281s | 37 |
18 | George Russell | Mercedes | 1:19.041 | +1.342s | 4 |
19 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 4 |