
Na okruhu Suzuka pokračoval závodní víkend druhým volným tréninkem. Hned po pár minutách jej ovlivnila velká nehoda Jacka Doohana, která jezdcům z tréninku ukrojila podstatnou část času. Další červené vlajky následovaly po zahrabání Alonsa a hořící trávě. Nejrychlejší čas zajeli jezdci McLarenu, první Oscar Piastri a druhý Lando Norris, nejlepší trojku doplnil Isack Hadjar.
Japonská Suzuka je třetí zastávkou letošní sezóny formule 1. V osm hodin ráno středoevropského času se v Asii rozběhl druhý trénink víkendu. Jako první vyrazil na trať Carlos Sainz, který však po jednom objetém kole hlásil svým mechanikům problémy. „S autem je něco špatně, skáče jako blázen,“ stěžoval si Španěl a bezprostředně zastavil v boxu.
Jezdci volili na první pokusy středně tvrdé a tvrdé pneumatiky. Po prvních pokusech byl nejrychlejší George Russell před Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem.
Po osmi minutách byl druhý volný trénink přerušen červenou vlajkou. Velkou nehodu měl na svědomí Jack Doohan. Australský jezdec vyjel z první zatáčky velmi rychle a skončil v bariéře, jeho Alpine nevypadal vůbec dobře. Nováček v barvách francouzského týmu navíc monopost opouštěl viditelně velmi otřesený.
A sizeable crash for Jack Doohan in FP2 😱
He is OK and out of the car#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/uCDCUcGKcy
— Formula 1 (@F1) April 4, 2025
Monoposty se dostaly zpět na trať půl hodiny před vypršením času stanoveného na druhý trénink. Jako první čekaly na zelené světlo McLareny, které rozdělily svou strategii. K rozdělení strategií a odlišnému obutí monopostů sáhla většina týmů.
Po pěti minutách došlo k dalšímu přerušení. Fernando Alonso si hrábl při nájezdu do zatáčky do trávy a svezl se až do kačírku, kde se zasekl. K vidění tak byla další červená vlajka a monopost byl velmi rychle odklizen za bariéru.
Dvacet minut před koncem byla trať připravena na další akci, tentokrát se většina jezdců rozhodla pro nejměkčí sady pneumatik a k vidění byly kvalifikační simulace. Překlopilo se pořadí, nejrychlejší pokusy zvládl nejlépe Lando Norris, za ním se umístili Isack Hadjar a Oscar Piastri.
Třetí červená vlajka přišla 14 minut před koncem, když začal hořet trávník u trati. Po sedmi minutách byl provoz na trati v Suzuce opět obnoven. V posledních pokusech zazářil Oscar Piastri. Naopak Max Verstappen si stěžoval na nedotáčivost.
V posledních vteřinách byla opět vyvěšena červená vlajka, opět začala hořet tráva. Piloti se na trať během hodinového okna pro trénink příliš nedostali, ti nejrychlejší odjeli 14 kol.
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
1 | Oscar Piastri | McLaren | 1:28.114 | 13 | |
2 | Lando Norris | McLaren | 1:28.163 | +0.049s | 12 |
3 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:28.518 | +0.404s | 12 |
4 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:28.544 | +0.430s | 14 |
5 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:28.559 | +0.445s | 13 |
6 | George Russell | Mercedes | 1:28.567 | +0.453s | 13 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:28.586 | +0.472s | 14 |
8 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:28.670 | +0.556s | 9 |
9 | Pierre Gasly | Alpine | 1:28.757 | +0.643s | 13 |
10 | Carlos Sainz | Williams | 1:28.832 | +0.718s | 9 |
11 | Alexander Albon | Williams | 1:29.023 | +0.909s | 11 |
12 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | 1:29.062 | +0.948s | 12 |
13 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 1:29.335 | +1.221s | 13 |
14 | Esteban Ocon | Haas | 1:29.507 | +1.393s | 13 |
15 | Oliver Bearman | Haas | 1:29.654 | +1.540s | 10 |
16 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:29.733 | +1.619s | 13 |
17 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:29.978 | +1.864s | 5 |
18 | Júki Cunoda | Red Bull Racing | 1:30.625 | +2.511s | 12 |
19 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:30.845 | +2.731s | 12 |
20 | Jack Doohan | Alpine | 1:31.659 | +3.545s | 4 |