Verstappen popírá, že vůz Red Bullu je šitý na jeho míru

Verstappen popírá, že vůz Red Bullu je šitý na jeho míru

Max Verstappen odmítl tvrzení, že by monoposty Red Bullu byly navrženy na jeho jízdní styl, čím by se vysvětlovaly propastné rozdíly mezi ním a jeho týmovými kolegy.

Poté, co Daniel Ricciardo na konci sezóny 2018 odešel do Renaultu, Red Bull postupně nominoval ze své akademie Pierreho Gaslyho a po jeho nezdaru Alexe Albona. Jelikož žádný z jezdců nedokázal konkurovat nizozemskému závodníkovi, Red Bull se rozhodl pro nábor mimo svoji juniorskou akademii a pro rok 2021 podepsal Sergia Péreze.

Nicméně Mexičan se v letošní sezóně trápí a na Maxe Verstappena výrazně zaostává v Poháru jezdců, konkrétně o 137 bodů. Další drtivou statistikou je počet vítězství v letošní sezóně, kdy Max Verstappen vyhrál 11 z 13 závodů a aktuálně vyrovnal rekord Sebastiana Vettela ze sezóny 2013 v počtu po sobě jdoucích vítězství (devět). Zatímco Sergio Pérez se nedokázal pětkrát během této vítězné série dostat na stupně vítězů.

Minulý týden v Zandvoortu šéf Mercedesu Toto Wolff podpořil spekulace prohlášením: „Viděli jsme, jak Max (Verstappen – pozn. red.) zničil každého týmového kolegu, kterého měl. Zda je to jeho schopností vytvořit monopost, který je velmi složitý na řízení, ale velmi rychlý a to dělá ty rozdíly. Ale neslyšel jsem žádné vysvětlení… zvláštní.”

Mezitím Pérez v Holandsku připustil, že vývoj monopostu RB19 se odklonil od jeho preferovaného jezdeckého stylu, protože na začátku sezóny dokázal vyhrát dva závody z úvodních čtyř. Když byl v Itálii Max Verstappen dotázán, jestli jsou náznaky, že Red Bull přizpůsobuje monopost výhradně na jeho požadavky, odpověděl: „To jsou blbosti. Prostě řídím auto, ke kterému se dostanu, nejrychlejším možným způsobem. Nejsem tam proto, abych klukům říkal, upravte mi předek, protože tak to mám rád. Prostě jim řeknu, ať mi navrhnou nejrychlejší monopost a já s ním podle něj pojedu. Každý rok je to prostě jiné, každé auto jezdí trochu jinak. Lidé se ptají, jaký je můj styl jízdy? Můj styl jízdy neni nic konkrétního, přizpůsobuji se tomu, co potřebuji, aby monopost jel rychle.”

Max Verstappen může v Itálii překonat rekord v počtu po sobě jdoucích vítězství Sebastiana Vettela a stát se tak prvním pilotem v historii F1, který vyhrál 10 závodů po sobě. 

„Vzpomínám si, jak se to povedlo Vettelovi. A říkal jsem si wow. To je prostě šílené číslo. Myslím, že něco takového už nikdo nikdy nedokáže. A teď jsme tady. Chci říct, že je to šílené číslo (deset – pozn. red.), ale také se na něj příliš nefixuji. Nikdy jsem si nemyslel, že bych vyhrál devětkrát v řadě, ale teď se samozřejmě pokusím vyhrát podesáté. Ale je to spíše o tom, že chci prostě vyhrát. Nemám v hlavě, že by to bylo o čísle deset. Myslím, že i to hodně pomáhá se soustředit na tento víkend. Už tak je to dost těžké s alternativní volbou pneumatik, se kterou se musíme vypořádat. Prostě se do toho pustím a uvidíme, co se stane,” uvedl nizozemský pilot.

Fernando Alonso po VC Holandska prohlásil, že současný Verstappenův úspěch je podceňován. Když slova španělského matadora slyšel pilot Red Bullu, vysvětlil, že trvale dosahovat výsledků na nejvyšší úrovni se zvenčí zdá mnohem jednodušší, než to ve skutečnosti je.

„Nejsem tam proto, abych se snažil něco dokázat, opravu jsem tam jen proto, abych udělal to nejlepší, co umím, s materiálem, který mám. A pravděpodobně také lidé nevědí, co se děje uvnitř týmu a jak je těžké, když máme velmi dobré auto, podávat takové výkony, jaké jako tým podáváme, a vyhrát v podstatě všechny dosavadní závody.”

„Někteří lidé také podle mě nedokážou ocenit, když někdo neustále odvádí dobrou práci. A to nemluvím jen o sobě, ale o fungování celého týmu. Já jsem tam jen proto, abych udělal svou práci. Nejsem tam od toho, aby mě ostatní uznávali za to, co dělám,” dodal na závěr Nizozemec.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →