Max Verstappen dokončil Velkou cenu Itálie na 6. pozici a po závodě přiznal, že se obává o oba dva letošní tituly. Zároveň popsal, jak moc se změnil monopost Red Bullu a co musí tým nyní zvážit.
Nizozemský jezdec měl v sobotu problém kvalifikovat se výš než na sedmé místo a v neděli se mu nepodařilo udělat větší pokrok. Posunul se jen o jednu pozici a skončil před Georgem Russellem na šestém místě.
Max Verstappen na vítězného Charlese Leclerca ztratil téměř 38 sekund a na třetího Landa Norrise, konkurenta v boji o titul, přes 30 sekund.
Díky tomu, že Oscar Piastri i Lando Norris dojeli na pódiu, McLaren opět ukousl Red Bullu kus z náskoku mezi konstruktéry a přiblížil se na rozdíl pouhých osmi bodů. Co se však týče Verstappena, ani jeho 62bodový náskok na Norrise v pořadí jezdců nemusí stačit, protože Red Bull zatím nenašel odpověď na své problémy s vyvážením vozu, které ho trápí od května.
„V tuto chvíli jsou oba tituly nereálné,“ prohlásil Verstappen na rovinu. „Už jsem před tím varoval dříve a teď je na týmu, aby přišel s mnoha změnami na monopostu, protože jsme se v podstatě během šesti až osmi měsíců změnili z velmi dominantního vozu na neřiditelné auto. Takže je to pro mě velmi zvláštní a musíme auto opravdu převrátit naruby. Jsme špatní všude, potřebujeme hodně změn.“
Na otázku, zda to, že Norris nedokázal proměnit pole position ve vítězství, je pro Maxe a Red Bull pozitivní, odpověděl: „Svým způsobem ano, ale takhle se na šampionát nedívám. Musíme vycházet z vlastního štěstí a dnešek i celý tento víkend byl velmi špatný. Byli jsme příliš pomalí. Ten dlouhý pit stop mě samozřejmě trochu stál. Po většinu závodu jsem také nemohl jet naplno s motorem, protože jsme měli malý problém. Také po stránce strategie jsme mohli odvést lepší práci, abychom byli alespoň trochu více v boji. Tento víkend jsme byli slabí na mnoha frontách.“
Red Bull ještě před samotným závodem jednal o změnách, které musí v nadcházejících týdnech provést na svém voze RB20, přičemž Verstappen má pocit, že poté, co již několik měsíců upozorňuje tým na chování svého vozu, nemá co dodat.
„Všem bylo zcela jasné, co musíme udělat. Teď to prostě musíme zvrátit. Není snadné to udělat velmi rychle. A když se nám to pak podaří na auto přenést, bude zase lépe ovladatelné,“ přiznal trojnásobný mistr světa. „Loni jsme měli skvělé auto, které bylo nejdominantnějším vozem všech dob, a v podstatě jsme z něj udělali monstrum, takže to musíme otočit. Nezáleží na tom, kolik týdnů to bude trvat, musíme prostě dál pracovat naplno. Neexistuje žádná výmluva.“
Do konce sezóny zbývá pouze osm závodních víkendů, kromě velkých cen se pojedou také tři sprinty. Kdo získá Pohár jezdců a kdo Pohár konstruktérů?