Úřadující mistr světa Max Verstappen se domnívá, že jeho tempo při zotavování se z trestu za výměnu motoru bylo dostatečně dobré na to, aby bojoval o vítězství ve Spa, pokud by startoval z lepšího místa.
Max Verstappen trvá na tom, že on a Red Bull mohli usilovat o vítězství ve Velké ceně Belgie, kdyby ve Spa startoval z vyšší pozice. Verstappen se v Belgii počtvrté v řadě umístil na prvním místě kvalifikace, ale potřetí za sebou musel v tomto závodě klesnout na nižší pozici v důsledku penalizace za výměnu dílů na voze, potřeboval totiž pátý motor v rámci letošní sezóny.
Z 11. místa na startovním roštu se Verstappen rychle propracoval na chvost vedoucí skupiny. Poté při prvních zastávkách v boxech provedl undercut na vzdáleného konkurenta v boji o titul Landa Norrise. Následně se posunul před svého týmového kolegu Sergia Péreze, a nakonec mu chybělo jen málo, aby předjel čtvrtého Charlese Leclerca z Ferrari.
Verstappen se domníval, že vyvážení vozu nebylo v prvních kolech špatné, ale pak se mu zdálo, že má větší potíže, protože hodně jezdil v provozu, což mu příliš nepomohlo.
„Prostě jsme nebyli rychlejší než auta kolem nás, a pak jsem se zasekl ve vláčku vozů s DRS,“ řekl po závodě Verstappen. „Jako tým jsme dnes podali maximální výkon. Samozřejmě, že pokud startujete z prvního místa s tempem, které jsme měli, bojujete o vítězství. Ale když jsem startoval z jedenáctého místa, věděl jsem, že se bude jednat o závod, kde budu pouze minimalizovat škody. Samozřejmě při pohledu na šampionát to byl stále pozitivní den. Rozšířil jsem svůj náskok. Také se místo toho mohlo snadno jednat o počítání ztrát. Takže z této stránky se samozřejmě jednalo o dobrý den.“
Verstappen měl zároveň pocit, že kdyby měly všechny vozy penalizaci, jejich závod by také vypadal úplně jinak: „Není úplně fér dívat se na můj závod, když jsem startoval z jedenácté pozice. Protože když takhle nastoupíte do velké ceny, závod vypadá úplně jinak.“
Verstappen odjížděl ze Spa s pocitem, že je rád, že ho volba načasování zastávek v boxech v jeho dvou nedělních výměnách dostala před Norrise, ale přemýšlel, zda ho tým lepší volbou pneumatik na začátku víkendu mohl dostat výš než na páté místo. Jezdci Red Bullu měli k dispozici dvě sady středních pneumatik a pouze jednu sadu tvrdých pneumatik, zatímco jezdci Mercedesu a McLarenu měli k dispozici naopak dvě sady středních a dvě sady tvrdých pneumatik, přičemž Leclerc si mohl vybrat ze dvou nových médií a dvou nových hardů.
„Myslím, že by nám dnes pomohla tvrdá pneumatika,“ přemítal Verstappen. „George Russell samozřejmě vyhrál závod s jednou zastávkou, ale myslím, že jsme na to stejně neměli dostatečné opotřebení ani životnost pneumatik. Takže je tu pár věcí k analýze, ale jako tým jsme dnes odvedli dobrou práci. Rozhodně jsme udělali správnou věc, když jsme se strategií zpočátku zkusili být trochu agresivní, abychom se pokusili dostat před několik soupeřů, a to mi trochu zlepšilo závod. Pak se ale objevilo příliš mnoho aut, u kterých jsme se zasekli.“