Na našem facebookovém profilu jsme vyvěsili příspěvek, ve kterém jsme vám nabídli odpověď na otázky, které vás dlouhodobě či kratší dobu trápí. Pokud budete mít dotazy i po následujících závodech, nebojte se na nás obrátit. Každé pozávodní pondělí nebo úterý zveřejníme článek s odpověďmi na ty nejzajímavější dotazy.
https://www.facebook.com/svetformule/posts/3409821955791720
Jaromír H.: Zajímá mě, zda Vettel podepsal novou smlouvu.
Redaktor Honza: Sice se spekulovalo, že Němec podepíše ve Spa novou smlouvu s Racing Pointem, ale zatím k žádné dohodě nedošlo. Na dotaz novinářů odpověděl: „Nosím s sebou spoustu per, ale nic jsem prozatím nepodepsal…“
✍😆 #BelgianGP 🇧🇪 #Vettel @lennartwermke https://t.co/TLaobiy0js pic.twitter.com/9c9Pf4LZcE
— #DankeSeb ♡ (@sebvettelnews) August 27, 2020
Robert H.: Za jakou nebezpečnou jízdu dostal (někdo) těch 10 sekund penalizaci? Proč pustil (Vettel) před sebe Alfu Romeo?
Redaktor Honza: Bohužel nebyl specifikován pilot, ale v závodě nikdo 10sekundovou penalizaci nedostal. Sebastian Vettel před sebe Kimiho Räikkönena nepustil „dobrovolně“, finský pilot ho regulérně předjel. Ferrari bylo v tomto závodě prostě pomalé.
Sama italská stáj po víkendu vydala prohlášení: „Nebyl to dobrý víkend, ale nepřestaneme bojovat. Není to poprvé v naší historii, kdy se trápíme, ale vždycky jsme se zlepšili. V těchto momentech potřebujeme naše fanoušky více než kdy jindy. Děkujeme všem, kteří stojí po našem boku.“
Not a good weekend but we will keep not stop fighting. It’s not the first time in our history that we’ve struggled, but we have always come through. In moments like this we need our fans more than ever. Thanks to all of you who are sticking by our side. #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/CvFEXoQZ8C
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 31, 2020
Michal K.: Moje letitá otázka je, co se děje ve Ferrari? Proč se tým s takovým rozpočtem, zkušenostmi atd. nechává takhle potupně porážet? Takový tým má bojovat o první místo. Co je špatně?
Redaktor Petr: Problémů, které Ferrari dlouhodobě zužují, je celá řada. Nelze jednoduše určit, co je hlavní příčinou trápení, v současnosti však pokulhává zejména týmový management. Přihlédněme například k šéfovi týmu Mattiu Binottovi. Dlouholetý zaměstnanec Ferrari vykonával od roku 2016 funkci technického ředitele a před startem sezóny 2019 byl jmenován šéfem týmu. V roli technického ředitele ale zůstával i nadále – z této funkce odstoupil až letos v říjnu.
Formule 1 je komplexní sport a pokud v něm chcete uspět, musíte být precizní. Pokud jste šéfem týmu, nemůžete být zároveň technickým ředitelem a detailně řešit problémy vozu. Nemůžete sedět na dvou židlích, takhle to nefunguje. Je možné, že si Ferrari svou chybu uvědomilo, k rozsáhlejší restrukturalizaci ale v dohledné době nejspíše nedojde. Ferrari totiž nehledá pomoc zvenčí, místo toho přesouvá své zaměstnance z funkce do funkce.
Nemůžeme říct, zda je právě tenhle faktor tak důležitý, aby způsobil takhle velký výkonnostní propad. Je ale určitě jeden z těch, kteří k pádu dopomohly. Restrukturalizace na klíčových pozicích není od věci – zvláště pokud se dlouhá léta trápíte a nemůžete najít správné východisko. Podívejte se např. na McLaren, který po letech trápení dosáhl svými personálními „čáry máry“ výkonnostně poskočit. Možná by se k tomuto kroku mělo odhodlat i Ferrari.
Děkujeme za zaslané dotazy. Odpovídat budeme opět po VC Itálie. Pokud budete chtít znát odpověď i na vaši otázku, stačí v neděli večer napsat komentář pod příslušný příspěvek na facebookovém profilu Svět Formule.