Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zklidnil tvrzení Charlese Leclerca, že ho střet s týmovým kolegou Carlosem Sainzem připravil o lepší výsledek ve Velké ceně Španělska.
Charles Leclerc se rozzuřil, když ho Carlos Sainz ve třetím kole po jeho vnitřní straně předjel a následně se dvojice dotkla – Španěl si udržel pozici mimo trať. Monačan po závodě prozradil, že lehký kontakt poškodil jeho vůz a ohrozil jeho vyhlídky, protože skončil čtyři desetiny za Georgem Russellem.
Nicméně Vasseur tvrdí, že v závodě bylo více příležitostí, které by se daly označit za body, kde Leclerc ztratil chybějící náskok na čtvrté místo. „Můžete najít 10 příkladů z 10 okolností v závodě, kde nám chybělo půl sekundy nebo další, které následovaly, když ho Carlos pustil i později,“ řekl. „Během dvou nebo tří kol nám chybělo pár desetin. Diskutujme a nedělejme závěry po prvním komentáři jezdce po tom, co vystoupil z auta.“
Leclerc také v rozhovoru po závodě uvedl, že Sainz jel proti předem naplánované dohodě, aby si v prvním stintu udrželi pozice a šetřil pneumatiky. Vasseur se nechtěl k tomu nechtěl vyjadřovat, zda Španěl ignoroval dohodu mezi jezdci a týmem, což Leclerc vysvětlil tím, že chtěl udělat dojem na domácí půdě.
„O strategii závodu takhle nemluvíme,“ vyjádřil se Vasseur. „Ale už před tím jsme věděli, že když se podíváte na všechny závody v Barceloně za posledních 25 let, první stint je trochu nudný. Jde spíše o to, aby se na trati získala pozice. A pak, když začnete s pit stopy, musíte mít stále potenciál do pneumatiky tlačit. A to byl spíše přístup, ale není to tak, že netlačte první zatáčku, netlačte druhou.“
Na otázku zda se obával, že by tohle mohlo vést k zhoršení vztahu mezi nimi, Francouz odpověděl: „Ne, mimo trať mají mezi sebou dobrý vztah a dobrou vzájemnou důvěru. Takhle, jsou to závodníci, určitě může dojít takovému případu. Ale také dokonale vím, že z této soutěživosti hodně dostáváme. Pokud jsme se loni zotavili, bylo to také proto, že jsme měli tuto soutěživost mezi nimi a konkurenci po celou sezónu. A není to jen, že máme zápory, někdy se stalo to, co dnes, ale nebyl to souboj, kde by byla auta poškozena. A to je součást hry.“