Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že ohebná křídla a nedůsledný přístup Mezinárodní automobilové federace vůči nim zásadně ovlivnily výsledek Poháru konstruktérů.
Scuderia byla spolu s Red Bullem jedním ze dvou týmů, které požádaly řídící orgán F1 o vysvětlení ohledně zjevného používání nadměrně ohýbacích předních křídel ze strany McLarenu a Mercedesu.
FIA pro Velkou cenu Belgie zavedla kamery, které monitorovaly ohyb křídla, ale došla k závěru, že je s jejich designem spokojena. Následně uvedla, že neplánuje provádět žádné změny v současných testech předních křídel.
Na otázku, zda flexibilita křídel byla klíčovým faktorem v šampionátu, Vasseur odpověděl: „Myslím, že ano,“ a vysvětlil své zklamání z toho, že Ferrari nemohlo okamžitě využít potenciální výhody.
„Jsem z toho trochu frustrovaný, protože jde jasně o věc, která by zlepšila náš výkon, a my čekáme dva měsíce na rozhodnutí, jestli to je legální nebo ne,“ řekl Vasseur.
„A s limitem nákladů musíte vždy mít na paměti rozpočtový strop. To znamená, že musíte efektivně hospodařit s financemi. Když začnete s vývojem a nakonec zjistíte, že to není možné, vyhodíte 600 000 eur.“
Na dotaz, zda pozdní implementace vlastního ohebného křídla, které mělo být součástí balíčku pro Singapur, byla pro Ferrari větším zásahem do šancí na titul než neúspěšná modernizace ve Španělsku, Francouz odpověděl, že tyto dvě okolnosti nelze přímo srovnávat.
„Je pravda, že čím napjatější bude soutěž, tím více se zaměříme na detaily. Nejsem si ale jistý, že bychom se věnovali těmto detailům, když jsme měli mezi auty rozdíl šest desetin.
Ale když máte závody jako Monza, kde je rozdíl mezi čtyřmi nebo pěti auty jen jedna desetina, flexibilní křídlo a další faktory určitě udělají obrovský rozdíl,“ dodává šéf Ferrari.