Vítězem v ulicích v Monaka se stal Sergio Pérez, druhý se umístil Carlos Sainz a na třetím místě skončil Max Verstappen. Závod odstartoval o hodinu později kvůli počasí a neodjel se v celé délce, konec byl určen časovým limitem. Velké zklamání musí být ve Ferrari, které nezvládlo strategii, protože Charles Leclerc se z první pozice propadl až na čtvrtou a Red Bull zvýšil náskok, jak v poháru konstruktérů, tak Max Verstappen v poháru jezdců.
Předpověd před závodem se naplnila, protože necelých 10 minut do startu se Monakem prohnala krátká přeháňka. Start závodu byl posunut, týmy ještě měnily pneumatiky u jezdců – mechanici pendlovali mezi garáží a startovním roštem a ve spěchu chystali pneumatiky do mokra, které byly následně povinné kvůli zahřívacímu kolu, které proběhlo za safety carem. Mezitím se počasí několikrát změnilo.
Safety car zůstal na trati i po zahřívacím kole, takže závod oficiálně ještě nezačal a každé kolo, které se odkroužilo za safety carem, se odečetlo ze závodních kol z celkových 78. Více se rozpršelo a start závodu byl odložen, jezdci zajeli do boxů – oficiálně byly vyvěšeny červené vlajky.
Po hodině čekání, konkrétně v 15:55 přišlo upozornění, že za 10 minut jedci vyjedou na trať za safety carem, což se také stalo.
Nicholas Latifi nedobrzil do vlásenky a narazil do zdi za safety carem. Nicméně Kanaďan se dokázal rozjet, zároveň do boxů jel Lance Stroll, který si způsobil defekt po kontaktu s bariérou.
Odpočet závodu začal – až na konci druhého kola zajel safety car do boxů a závod se oficiálně odstartoval. Na čele se nic nezměnilo a závod byl upraven na 77 kol.
V 7. kole se první jezdci objevili v boxech, aby přezuli na pneumatiky do přechodných podmínek, konkrétně Sebastian Vettela a Júki Cunoda.
Ve 14. kole začaly být výhodnější pneumatiky do přechodných podmínek. Jezdci na čele čekali na možnost přezout rovnou na suché pneumatiky.
V 16. kole zastavil z jako první z top 10 v boxech Lewis Hamilton a obul zelené pneumatiky, vrátil se na devátou pozici. Na čele se dále vyčkávalo.
Až o kolo později zamířil ke svým mechanikům Sergio Pérez, stále obul pneumatiky do přechodných podmínek, propadl se na pátou pozici.
V 18. kole zajeli do boxů Charles Leclerc a Max Verstappen, oba obuli zelené pneumatiky. Do vedení se dostal Carlos Sainz, který ještě nestavěl, nicméně Sergio Pérez se dostal před Charlese Leclerca na druhou pozici! Ferrari se strategie u Monačana absolutně nepovedla!
První na suchých pneumatikách se objevili Alexander Albon, Mick Schumacher a Daniel Ricciardo.
Ve 21. kole Ferrari udělalo dvojitou zastávku, obuli středně tvrdou sadu pneumatik, Carlos Sainz se propadl na třetí pozici a Charles Leclerc na šestou.
O kolo později reagoval Red Bull, taktéž s dvojitou zastávkou a obuli suché pneumatiky! Sergio Pérez se dostal před Carlose Sainze a Max Verstappen před Charlese Leclerca!
Virtuální safety car ve 27. kole! Mick Schumacher havaroval v zatáčce číslo 15, auto se rozpůlilo na dvě části! Naštěstí Němec je v pořádku. Mezitím odstoupil Kevin Magnussen. Byl povolán klasický safety car.
Červené vlajky ve 30. kole. Bylo potřeba opravit poničenou bariéru. Po opravení bariéry vyjeli piloti opět na trať za safety carem. Jezdci Ferrari obuli tvrdé pneumatiky, Red Bull zvolil středně tvrdé pneumatiky. Na konci 32. kola zajel do boxů safety car a následoval letmý start.
Restart si pohlídal Sergio Pérez. Pořadí se nezměnilo. Závod se nedojede celý – byl nastaven časový limit. V Monaku se bohužel vytvořil typický vláček a nešlo předjíždět.
16 minut před vypršením časového limitu odstoupil Alexander Albon.
10 minut do konce a první čtyři jezdci byli v rozestupu 2 sekund. Carlos Sainz vyvíjel tlak na vedoucího Sergia Péreze.
Vítězem se stal Sergio Pérez a odjelo se ve výsledku 65 kol.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Sergio Pérez | RED BULL | 1:56:30.265 |
2 | Carlos Sainz | FERRARI | +1.154s |
3 | Max Verstappen | RED BULL | +1.491s |
4 | Charles Leclerc | FERRARI | +2.922s |
5 | George Russell | MERCEDES | +11.968s |
6 | Lando Norris | MCLAREN | +12.231s |
7 | Fernando Alonso | ALPINE | +46.358s |
8 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +50.388s |
9 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO | +52.525s |
10 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN | +53.536s |
11 | Pierre Gasly | ALPHATAURI | +54.289s |
12 | Esteban Ocon | ALPINE | +55.644s |
13 | Daniel Ricciardo | MCLAREN | +57.635s |
14 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +60.802s |
15 | Nicholas Latifi | WILLIAMS | +1 kolo |
16 | Kuan-jü Čou | ALFA ROMEO | +1 kolo |
17 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | +1 kolo |
NC | Alexander Albon | WILLIAMS | DNF |
NC | Mick Schumacher | HAAS | DNF |
NC | Kevin Magnussen | HAAS | DNF |