V Rakousku dominoval Verstappen, Hamilton až čtvrtý

V Rakousku dominoval Verstappen, Hamilton až čtvrtý

Devátý závod letošní sezóny ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Valtteri Bottas a na třetím místě skončil Lando Norris. Lewis Hamilton měl od půlky závodu poškozené auto.

Start si pohlídal Max Verstappen, na prvních 6 místech se pořadí nezměnilo. Na konci prvního kola vyjel na trať safety car kvůli Estebanovi Oconovi, který se v zatáčce 3 dostal do „sendviče“ a po kontaktu si ulomil pravé přední kolo.

Na konci 3. kola se závod restartoval, Max Verstappen si znovu pohlídal vedení, nicméně boj probíhal o druhé místo mezi Landem Norrisem a Sergiem Pérezem. V zatáčce číslo devět Mexičan zaútočil z vnějšku, nicméně britský pilot se nedal, Pérez vyjel do kačírku a propadl se na desátou pozici. Lando Norris později dostal za tento incident penalizaci v podobě 5 sekund, komisaři usoudili, že vytlačil Mexičana. Z mého pohledu komisaři incident posoudili až moc přísně.

Ve 20. kole předjel druhého Norrise Hamilton a přes rádio pochválil svého krajana, že jede velmi dobře.

Na konci 31. kola zajel do boxů Lando Norris a Valtteri Bottas, oba nasadili bílou sadu pneumatik. Fin se díky penalizaci pilota McLarenu posunul na třetí pozici. O kolo později zamířil k mechanikům Lewis Hamilton, stejně jako jeho týmový kolega, obul nejtvrdší sadu pneumatik.

Na konci 32. kola zajel vedoucí závodu Max Verstappen do boxů, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na první pozici. Rozdíl mezi ním a Hamiltonem byl 12 sekund.

Ve 42. kole se Leclerc pokusil předjet osmého Péreze ve třetí začáčce, nicméně se opakoval incindent ze 4. kola. Došlo ke kontaktu mezi monoposty Ferrari a Red Bullu, Leclerc skončil v kačírku. Komisaři u tohoto incidentu rozhodli velmi rychle a Mexičan dostal stejnou penalizaci v podobě 5 sekund.

Ve 46. kole se pokusil Leclerc oplatit Pérezovi jeho předchozí incident, nicméně boj pokračoval až do výjezdu ze zatáčky číslo 6 a Ferrari opět skončilo v kačírku. Monačan se rozčiloval do rádia. Mexičan dostal další penalizaci v podobě 5 sekund za druhé vytlačení Leclerca.

Na konci 48. kola zastavil v boxech Carlos Sainz, obul střední sadu pneumatik a pokusil se dojet až do cíle.

V 53. kole předjel druhého Lewise Hamiltona jeho týmový kolega Valtteri Bottas. Fin dostal informaci, že Lewis Hamilton má poškozené auto. O kolo později proletěl kolem sedminásobného mistra světa Lando Norris. Potom pilot Mercedesu zamířil do boxů, obul znovu bílou sadu a vrátil se na čtvrtou pozici.

V 61. kole se podruhé objevil v boxech Max Verstappen, dostal bílou sadu pneumatik a vrátil se s pohodlným náskokem na první pozici.

Ferrari provedlo týmovou režii v 66. kole a Sainz se pokusil zaútočit na šestého Daniela Ricciarda. V 70. kole předjel Carlos Sainz australského pilota a posunul se na šestou pozici.

V posledním kole došlo ke kontaktu mezi Kimim Räikkönenem a Sebastianem Vettelem!

Lando Norris se stal jezdcem dne.

Pořadí Jezdec Tým Počet kol Ztráta v cíli
1 Max Verstappen RED BULL 71 1:23:54.543
2 Valtteri Bottas MERCEDES 71 +17.973s
3 Lando Norris MCLAREN 71 +20.019s
4 Lewis Hamilton MERCEDES 71 +46.452s
5 Carlos Sainz FERRARI 71 +57.144s
6 Sergio Perez RED BULL 71 +57.915s
7 Daniel Ricciardo MCLAREN 71 +60.395s
8 Charles Leclerc FERRARI 71 +61.195s
9 Pierre Gasly ALPHATAURI 71 +61.844s
10 Fernando Alonso ALPINE 70 +1 kolo
11 George Russell WILLIAMS 70 +1 kolo
12 Júki Cunoda ALPHATAURI 70 +1 kolo
13 Lance Stroll ASTON MARTIN 70 +1 kolo
14 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO 70 +1 kolo
15 Nicholas Latifi WILLIAMS 70 +1 kolo
16 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO 70 +1 kolo
17 Sebastian Vettel ASTON MARTIN 69 DNF
18 Mick Schumacher HAAS 69 +2 kola
19 Nikita Mazepin HAAS 69 +2 kola
20 Esteban Ocon ALPINE 0 DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →