Devátý závod letošní sezóny ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Valtteri Bottas a na třetím místě skončil Lando Norris. Lewis Hamilton měl od půlky závodu poškozené auto.
Start si pohlídal Max Verstappen, na prvních 6 místech se pořadí nezměnilo. Na konci prvního kola vyjel na trať safety car kvůli Estebanovi Oconovi, který se v zatáčce 3 dostal do „sendviče“ a po kontaktu si ulomil pravé přední kolo.
Na konci 3. kola se závod restartoval, Max Verstappen si znovu pohlídal vedení, nicméně boj probíhal o druhé místo mezi Landem Norrisem a Sergiem Pérezem. V zatáčce číslo devět Mexičan zaútočil z vnějšku, nicméně britský pilot se nedal, Pérez vyjel do kačírku a propadl se na desátou pozici. Lando Norris později dostal za tento incident penalizaci v podobě 5 sekund, komisaři usoudili, že vytlačil Mexičana. Z mého pohledu komisaři incident posoudili až moc přísně.
Ve 20. kole předjel druhého Norrise Hamilton a přes rádio pochválil svého krajana, že jede velmi dobře.
Na konci 31. kola zajel do boxů Lando Norris a Valtteri Bottas, oba nasadili bílou sadu pneumatik. Fin se díky penalizaci pilota McLarenu posunul na třetí pozici. O kolo později zamířil k mechanikům Lewis Hamilton, stejně jako jeho týmový kolega, obul nejtvrdší sadu pneumatik.
Na konci 32. kola zajel vedoucí závodu Max Verstappen do boxů, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na první pozici. Rozdíl mezi ním a Hamiltonem byl 12 sekund.
Ve 42. kole se Leclerc pokusil předjet osmého Péreze ve třetí začáčce, nicméně se opakoval incindent ze 4. kola. Došlo ke kontaktu mezi monoposty Ferrari a Red Bullu, Leclerc skončil v kačírku. Komisaři u tohoto incidentu rozhodli velmi rychle a Mexičan dostal stejnou penalizaci v podobě 5 sekund.
Ve 46. kole se pokusil Leclerc oplatit Pérezovi jeho předchozí incident, nicméně boj pokračoval až do výjezdu ze zatáčky číslo 6 a Ferrari opět skončilo v kačírku. Monačan se rozčiloval do rádia. Mexičan dostal další penalizaci v podobě 5 sekund za druhé vytlačení Leclerca.
Na konci 48. kola zastavil v boxech Carlos Sainz, obul střední sadu pneumatik a pokusil se dojet až do cíle.
V 53. kole předjel druhého Lewise Hamiltona jeho týmový kolega Valtteri Bottas. Fin dostal informaci, že Lewis Hamilton má poškozené auto. O kolo později proletěl kolem sedminásobného mistra světa Lando Norris. Potom pilot Mercedesu zamířil do boxů, obul znovu bílou sadu a vrátil se na čtvrtou pozici.
V 61. kole se podruhé objevil v boxech Max Verstappen, dostal bílou sadu pneumatik a vrátil se s pohodlným náskokem na první pozici.
Ferrari provedlo týmovou režii v 66. kole a Sainz se pokusil zaútočit na šestého Daniela Ricciarda. V 70. kole předjel Carlos Sainz australského pilota a posunul se na šestou pozici.
V posledním kole došlo ke kontaktu mezi Kimim Räikkönenem a Sebastianem Vettelem!
Lando Norris se stal jezdcem dne.
Pořadí | Jezdec | Tým | Počet kol | Ztráta v cíli |
1 | Max Verstappen | RED BULL | 71 | 1:23:54.543 |
2 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 71 | +17.973s |
3 | Lando Norris | MCLAREN | 71 | +20.019s |
4 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 71 | +46.452s |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | 71 | +57.144s |
6 | Sergio Perez | RED BULL | 71 | +57.915s |
7 | Daniel Ricciardo | MCLAREN | 71 | +60.395s |
8 | Charles Leclerc | FERRARI | 71 | +61.195s |
9 | Pierre Gasly | ALPHATAURI | 71 | +61.844s |
10 | Fernando Alonso | ALPINE | 70 | +1 kolo |
11 | George Russell | WILLIAMS | 70 | +1 kolo |
12 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | 70 | +1 kolo |
13 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | 70 | +1 kolo |
14 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO | 70 | +1 kolo |
15 | Nicholas Latifi | WILLIAMS | 70 | +1 kolo |
16 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO | 70 | +1 kolo |
17 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN | 69 | DNF |
18 | Mick Schumacher | HAAS | 69 | +2 kola |
19 | Nikita Mazepin | HAAS | 69 | +2 kola |
20 | Esteban Ocon | ALPINE | 0 | DNF |