V Monze vyhrál Verstappen, překonal rekord vítězství v řadě

V Monze vyhrál Verstappen, překonal rekord vítězství v řadě

V Chrámu rychlosti vyhrál Max Verstappen a poprvé v historii královny motorsportu vyhrál jezdec 10 závodů v řadě za sebou. Druhý se umístil Sergio Pérez a na třetím místě skončil Carlos Sainz.

Drama nastalo již v zahřívacím kole, kdy Júki Cunoda musel odstavit svůj monopost před Parabolicou kvůli poruše pohonné jednotky. Následně byl přerušen start závodu a jelo se druhé zahřívací kolo. Monopost AlphaTauri se nepodařilo odklidit ani během druhého zahřívacího kola. Opět byl přerušen start závodu a jezdci čekali na startovní rovince, mechanici byli připraveni běžet k autům. Až po určitém čase mohli mechanici běžet k autům, aby je zchladili. Oficiálně nebyla vyvěšena červená vlajka, mechanici nemohli měnit pneumatiky, pouze chladit monoposty.

Další zahřívací kolo proběhlo v 15:20 a závod se tak zkrátil na 51 kol. Na potřetí se podařilo odstartovat a start si pohlídal Carlos Sainz, Max Verstappen zůstal na druhé pozici a Charles Leclerc se musel bránit čtvrtému Mercedesu George Russella. První kolo proběhlo bez incidentů.

První tři jezdci postupně odjeli zbytku pole, na konci čtvrtého kola Max Verstappen reportoval, že Carlos Sainz už klouže na svých pneumatikách a že je všechno ok. Na začátku 6. kola se pokusil Max Verstappen dostat na první pozici do první šikany, španělský pilot ale odolal. První pětice jezdců byla v rozestupu 5 sekund.

Na konci 10. kola Charles Leclerc ztratil DRS systém na Maxe Verstappena, který byl nalepený na zadním křídle Carlose Sainze. Ve 14. kole se dokázal dostat Sergio Pérez v první šikaně přes George Russella, nicméně oba skončili mimo trať a Mexičan radši vrátil pozici britskému jezdci.

V 15. kole se dokázal Max Verstappen předjet Carlose Sainze a dostal se na první pozici. Na začátku 16. kola byl v první šikaně Sergio Pérez před Georgem Russellem a tentokrát získal čtvrtou pozici legálním způsobem. Max Verstappen následně si vybudoval pohodlný náskok na obě Ferrari.

Na konci 19. kola zamířili do boxů Carlos Sainz a George Russell, oba nasadili bílou sadu pneumatik. O kolo později reagovali Max Verstappen a Charles Leclerc, oba dva měli nejtvrdší sadu pneumatik. Až na konci 21. kola byl u svých mechaniků Sergio Pérez, který se propadl za obě Ferrari. Red Bull má mnohem rychlejší monopost než Ferrari.

George Russell dostal 5 sekundovou penalizaci za získání výhody. Na začátku 25. kola se vrátil do vedení Max Verstappen, kdy předjel Lewise Hamiltona, který ještě nestavěl. Brit zajel až na konci 27. kola zajel do boxů, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na desátou pozici.

Sergio Pérez v 31. kole se pokusil předjet do první šikany Charlese Leclerca, který ale díky pozdějším brzdám se dokázal před ním udržet. Do druhé šikany došlo ke kontaktu, ale naštěstí oba jezdci pokračovali bez úhony. O kolo později Pérez se dokázal před Ferrari dostat.

Na začátku 41. kola zkusil naznačit útok Sergio Pérez na druhého Carlose Sainze. Kontakt mezi Lewisem Hamiltonem a Oscarem Piastrim! Sedminásobný mistr světa se nakonec dokázal před McLaren dostat. Oscar Piastri následně musel do boxů kvůli poškozenému předními křídlu.

Ve 43. kole zkusil Sergio Pérez opět útok na Carlose Sainze do první šikany, Mexičan musel si zkrátit první šikanu a znovu vrátil pozici španělskému jezdci. Carlos Sainz předváděl velmi dobrou obranu a Charles Leclerc mohl se tak dotáhnout na pilota Red Bullu.

Lewis Hamilton dostal 5 sekundovou penalizaci za způsobení kolize. Sergio Pérez zase v 45. kole se pokusil předjet Ferrari, opět byl mimo trať a musel vracet druhou pozici španělskému jezdci. O kolo později už se Sergio Pérez dostal na druhou pozici. O kolo později bojovali jezdci Ferrari mezi sebou. Carlos Sainz prozatím ubránil třetí pozici. Fanoušci Ferrari byli velmi na trní, protože jezdci italské stáje bojovali velmi trdě.

Logan Sargeant dostal 5 sekundovou penalizaci za způsobení kolize. V předposledním kole dostal Charles Leclerc informaci, že mohou bojovat mezi sebou ale bez risku. V posledním kole do první šikany Charles Leclerc sotva ubrzdil, aby nenarazil do Carlose Sainze.

Max Verstappen vyhrál po 10 v řadě za sebou!

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen RED BULL 1:12:13.618
2 Sergio Pérez RED BULL +7.686s
3 Carlos Sainz FERRARI +11.674s
4 Charles Leclerc FERRARI +12.119s
5 George Russell MERCEDES +18.925s
6 Lewis Hamilton MERCEDES +39.111s
7 Alexander Albon WILLIAMS +45.198s
8 Lando Norris MCLAREN +45.549s
9 Fernando Alonso ASTON MARTIN +46.424s
10 Valtteri Bottas ALFA ROMEO +65.950s
11 Logan Sargeant WILLIAMS +71.398s
12 Oscar Piastri MCLAREN +72.240s
13 Liam Lawson ALPHATAURI +73.268s
14 Lance Stroll ASTON MARTIN +81.658s
15 Kuan-jü Čou ALFA ROMEO +81.913s
16 Pierre Gasly ALPINE +82.236s
17 Nico Hülkenberg HAAS +1 kolo
18 Kevin Magnussen HAAS +1 kolo
NC Esteban Ocon ALPINE DNF
NC Júki Cunoda ALPHATAURI DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →