Foto: © Mercedes
Závodní víkend v Nizozemsku začal v pátek prvním volným tréninkem a jedním z otazníků bylo, zda lídr šampionátu Max Verstappen dokáže úspěšně vstoupit do své domácí Velké ceny. Odpovědi na tuto otázku jsme se dočkali již po 10 minutách tréninku, jelikož ten pro Verstappena předčasně skončil, když musel svůj monopost odstavit na trati kvůli problému s převodovkou.
Vítězství v „aklimatizačním“ tréninku nakonec získal George Russell. Druhou pozici obsadil jeho týmový kolega Lewis Hamilton a Mercedes tak ukázal, že by mu Zandvoort mohl sedět. Pro třetí místo si dojel Carlos Sainz na Ferrari. Mezi středopolovými týmy se blýskl McLaren, který obsadil čtvrté a páté místo.
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
1 | George Russell | MERCEDES | 1:12.455 | 28 | |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:12.695 | +0.240s | 27 |
3 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:12.845 | +0.390s | 29 |
4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:12.929 | +0.474s | 31 |
5 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:13.077 | +0.622s | 30 |
6 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:13.127 | +0.672s | 29 |
7 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:13.416 | +0.961s | 29 |
8 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:13.633 | +1.178s | 30 |
9 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:13.963 | +1.508s | 32 |
10 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:14.063 | +1.608s | 28 |
11 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:14.163 | +1.708s | 28 |
12 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:14.257 | +1.802s | 29 |
13 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:14.405 | +1.950s | 30 |
14 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:14.474 | +2.019s | 27 |
15 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:14.500 | +2.045s | 27 |
16 | Čou Kuang-Jü | ALFA ROMEO FERRARI | 1:14.534 | +2.079s | 17 |
17 | Júki Cunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:14.630 | +2.175s | 30 |
18 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:14.695 | +2.240s | 21 |
19 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:14.714 | +2.259s | 7 |
20 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:15.122 | +2.667s | 32 |
Zdroje článku:
Redakce SvětFormule.cz (Jakub Mužík)Zavřít