Úvod sezóny WEC v Kataru: Vozy Ferrari deklasovaly konkurenci

Úvod sezóny WEC v Kataru: Vozy Ferrari deklasovaly konkurenci

V prvním podniku vytrvalostního mistrovství světa WEC deklasovala značka Ferrari početnou, ale mnohem hůře připravenou konkurenci. Trojité vítězství značky z Maranella korunovali prvním místem Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen. Z konkurentů mohli být spokojeni vlastně jen u BMW…

O první dílčí úspěch sezóny pro Scuderii Ferrari se postaral bývalý jezdec F1 Antonio Giovinazzi těsně před koncem kvalifikace. Podařilo se mu totiž zlepšit nejlepší čas Driese Vanthoora v BMW týmu WRT, což znamenalo pole position. Giovinazziho krajan Pier Guidi postavil druhý tovární Ferrrari 499P na třetí startovní místo před oba Cadillacy V-Series. Překvapilo, že se do kvalifikační session nejrychlejších nedostala ani jedna z posádek Porsche 963.

Dobrá, postavení na startu do závodu na plánovaných 1 812 kilometrů (na počest dne katarského národního svátku, který Arabové slaví 18. prosince) nehraje rozhodující roli – napoví ovšem „odkud vítr vane“. A vozy z Maranella potvrdily výbornou formu i v závodě, do kterého vyrazilo senzační pole 18 hypercarů doplněných 18 vozy třídy LMGT3. Startovalo se za denního světla a  – jak se dalo čekat – bohužel za nulového zájmu lokálního publika. Nepřekvapilo, že se na špičce hned usadily oba rudé vozy s Caladem a Nielsenem v kokpitech. Jejich tempo se počátečně snažili udržet Magnussen v nejrychlejším BMW, Habsburg v Alpině a Bamber v Cadillacu.

O nechtěné komické vložky se ve 33. kole postaral Sorensen, jehož Astonu Martin Valkyrie uletěly dveře, což po 70 kolech ještě „trumfly“ britští jezdci Jota-Cadillaců Alex Lynn a Jenson Button: za neutralizace bývalý mistr světa F1 akceleroval, jen aby brzy na to opět zbrzdil, což jeho týmového kolegu viditelně překvapilo. Následovala trapná srážka a oba museli do boxů. Sobě i týmu Jota tak pokazili relativně dobře rozehranou partii.

Na špičce ovšem bylo pravidelně vidět oba tovární vozy Ferrari, které výborně doplňoval „polotovární“ žlutý 499P přihlášený týmem AF Corse. Pro Porsche se trať u Dohy za to stala skutečným Waterloo. Všechny vozy z Zuffenhausenu zbrzdily nejrůznější problémy a nikdy nedokázaly jet o přední pozice.

Ferrari vládly podniku i když závod vstoupil do závěrečných dvou hodin. To už se dávno jelo za umělého osvětlení. Vedl Nilesen o několik sekund před Kubicou, kterému „dýchal na záda“ van der Linde v BMW. Za nimi měly druhý tovární Ferrari „v kleštích“ obe Toyoty GR010.

Závěr závodu se proměnil v naprostou demonstraci značky Ferrari. Antonio Fuoco dovedl vůz č. 50 po 318 kolech vítězně do cíle před značkovými kolegy  Kubicou a Pier Guidim. Vanthoor dojel BMW pro dobré čtvrté místo před oběma vozy Toyota a sesterským „Bavorákem“. Mnohem napínavěji se o vítězi rozhodovalo ve třídě GT, kde se TF-Chevrolet posádky Juncadella/Edgar/Keating prosadil jen o desetinky před United-McLarenem Saucyho/Bauda/Cottinghama.

Šampionát pokračuje 20. dubna v Imole, kde na WEC čeká mnohem početnější publikum a působivější atmosféra. Tak nebo tak: Porsche, Toyota, Peugeot a Alpine mají co dohánět…

  Výsledek podniku 1812km Katar 2025

  1. Fuoco/Molina/Nilesen, Ferrarri 499P
  2. Kubica/Hanson/Yifei, AF-Ferrari 499P
  3. Giovinazzi/Calado/ Pier Guidi, Ferrari 499P
  4. Vanthoor/Magnussen/Marciello, WRT-BMW M
  5. Buemi/Hartley/Hirakawa, Toyota GR010
  6. Conway/Kobajaši/de Vries, Toyota GR010
  7. Rast/Frijns/van der Linde, WRT-BMW M
  8. Bamber/Bourdais/Button, Jota-Cadillac V

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *