Tragédie pro Ferrari ve Francii, závod ovládl Verstappen

Tragédie pro Ferrari ve Francii, závod ovládl Verstappen

Závod na okruhu Paula Ricarda ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Lewis Hamilton a na třetím místě skončil George Russell. Potřetí v letošní sezóně Charles Leclerc odstoupil ze závodu z první pozice.

Start si dokázal pohlídat Charles Leclerc před Maxem Verstappenem. Lewis Hamilton předjel Sergia Péreze a byl na třetím místě. Júki Cunoda měl v prvním kole kolizi s Estebanem Oconem a Japonec se propadl na poslední pozici. Francouz obdržel za to penalizaci v podobě 5 sekund.

Charles Leclerc se nedokázal v úvodních kolech odpoutat od Maxe Verstappena, který na monopost Ferrari začal vyvíjet tlak. Mezitím Sergio Pérez byl zaseknutý za Lewisem Hamiltonem – Brit nedokázal držet tempo prvních dvou jezdců.

Monačan se trápil s pneumatikami, Max Verstappen už v 6. kole naznačoval útok na vedoucí Ferrari.

První se ukázal v boxech Kevin Magnussen v 9. kole, obul tvrdou sadu pneumatik.

Až od 14. kola si dokázal Charles Leclerc vybudovat náskok 1 sekundy na druhého Maxe Verstappena. Mezitím se postupně startovním polem probojovával Carlos Sainz, který se ve stejném kole posunul na 10. pozici.

Na začátku 16. kola se poprvé v boxech objevil Max Verstappen, který obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici. Charles Leclerc na pit stop nizozemského pilota nereagoval a zůstal na trati.

Charles Leclerc v 18. kole skončil v bariéře z prvního místa! Aktivován safety car. Do boxů okamžitě zamířili všichni z první desítky. Monačanovi se během průjezdu 11 zatáčky utrhla zadní část monopostu a do rádia si zanadával. Júki Cunoda odstoupil během safety caru ze závodu.

Na konci 20. kola zajel do boxů safety car a závod byl restartován. Max Verstappen se vrátil do vedení. Carlos Sainz dostal penalizaci v podobě 5 sekund za špatné vypuštení z boxového stání.

Španěl ve službách Ferrari se dokázal dostat před čtvrtého George Russella.

Následovala kolize mezi Mickem Schumacherem a Kuan-jü Čouem, za kterou čínský pilot dostal penalizaci v podobě 5 sekund. A pak na kolizi mezi Nicholasem Latifim a Kevinem Magnussenem doplatil dánský pilot – musel odstoupit ze závodu.

Carlos Sainz se dotazoval týmu, jestli by mohl znova zastavit v boxech. Ve 42. kole Španěl předjel Red Bull Sergia Péreze. Zároveň ho jeho inženýr povolával do boxů, když s Mexičanem bojoval. Následně George Russell zaútočil na Sergia Péreze a mexický pilot musel mimo trať, aby se vyhnul kolizi mezi ním a momopostem Mercedesu.

Ve 43. kole zamířil do boxů Carlos Sainz, odpykal si penalizaci v podobě 5 sekund a vrátil se na devátou pozici na žlutých pneumatikách. George Russell si následně stěžoval na Sergia Péreze a Toto Wolff ho musel uklidňovat, aby se soustředil na závod.

Carlos Sainz dokázal ve 48. kola probojovat se na pátou pozici a začal stahovat ztrátu 22 sekund na čtvrtého George Russella. Španěl se následně dotazoval, proč stavěli v boxech – odpověď byla, že se báli o pneumatiky.

Ve 49. kole Kuan-jü Čou odstavil svůj monopost a byl aktivován virtuální safety car. Na konci 50. kola byl závod opět restartován. Restartu využil George Russell, který nachytal Sergia Péreze a dostal se na třetí pozici. Následně se do konce závodu strhla bitva o zmiňovanou třetí pozici.

Vítězem se stal Max Verstappen.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen RED BULL 1:30:02.112
2 Lewis Hamilton MERCEDES +10.587s
3 George Russell MERCEDES +16.495s
4 Sergio Pérez RED BULL +17.310s
5 Carlos Sainz FERRARI +28.872s
6 Fernando Alonso ALPINE +42.879s
7 Lando Norris MCLAREN +52.026s
8 Esteban Ocon ALPINE +56.959s
9 Daniel Ricciardo MCLAREN +60.372s
10 Lance Stroll ASTON MARTIN +62.549s
11 Sebastian Vettel ASTON MARTIN +64.494s
12 Pierre Gasly ALPHATAURI +65.448s
13 Alexander Albon WILLIAMS +68.565s
14 Valtteri Bottas ALFA ROMEO +76.666s
15 Mick Schumacher HAAS +80.394s
16 Kuan-jü Čou ALFA ROMEO DNF
NC Nicholas Latifi WILLIAMS DNF
NC Kevin Magnussen HAAS DNF
NC Charles Leclerc FERRARI DNF
NC Júki Cunoda ALPHATAURI DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →