Toto Wolff promluvil o změně v přístupu Mercedesu

Toto Wolff promluvil o změně v přístupu Mercedesu

Šéf Mercedesu Toto Wolff vysvětlil, že musí zmírnit svůj přímý způsob komunikace, protože se obává, že impulzivní styl jednání by mohl vytvořit interní tlak v týmu.

Toto Wolff uvedl, že musel změnit svůj styl komunikace se zaměstnanci, vzhledem k tomu, že tým prochází náročným obdobím. Mercedes je v současné době na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů. Během dosavadních tří závodních víkendů získal 26 bodů. Aston Martin je pouze o jeden bod za ním a McLaren má náskok 29 bodů, což není příliš silný začátek sezóny, vzhledem k tomu, že tyto stáje používají stejný motor.

Ačkoli se zdá, že monopost W15 má velký potenciál, protože se tým rozhodl vydat novým designovým směrem, tento potenciál se ještě plně neprojevil. Tým momentálně experimentuje s nastavením, zejména na straně garáže Lewise Hamiltona.

Wolff otevřeně hovořil o některých zkouškách a trápeních, kterým Mercedes čelí při zkoumání nového stroje, a uvedl, že tým ještě plně nerozumí některým aspektům chování vozu. Zároveň přiznal, že by si nejraději dal facku kvůli nevyrovnaným výkonům W15, ale rychlý obrat by mohl být možný, jakmile tým najde správnou cestu k vozu: „Pokud to uděláme správně, můžeme poměrně rychle předznamenat obrat. Jen je potřeba stále věřit.“

I když potíže pokračují, Rakušan prohlásil, že přístup vedení, který zvolil, je trpělivý a plný pochopení, protože nyní není čas na frustraci nebo hněv vůči jednotlivcům v týmu. Šéf stáje dodal, že jeho přirozeností je být velmi přímočarý, ale z obavy, aby tým nezlomil, to omezil.

Poté, co jeho tým v Melbourne po mechanické poruše Hamiltonova vozu a havárii George Russella odešel bez bodu, řekl: „Jako Rakušané jsme velmi otevření. A říkáme věci velmi přímo. Rakušan začne nadávat, zatímco Brit by řekl, že to je zajímavé. Takže jsem musel přizpůsobit styl komunikace, abych nevytvářel v týmu ještě větší tlak, protože by nás to zlomilo. Není to proto, že bychom se nesnažili, že nejsme konkurenceschopní. Takže jsem raději vstřícný a povzbuzující.“

Vzhledem k tomu, že Mercedes nebyl v Austrálii o nic blíže k předním pozicím než v předchozích dvou závodech, Wolff uvedl, že očekává, že experimenty s nastavením budou pokračovat, dokud se nepodaří dosáhnout vyššího výkonu a dokud vůz lépe nepochopí.

„Myslím, že se dostáváme do bodu, kdy pravděpodobně budeme muset experimentovat každý závod. Nejen během pátku, protože se zdá, že se náš výkon v průběhu víkendu zhoršuje. V pátek jsme dobří, pak se nám daří v některých sobotních trénincích. Čím více přilnavosti máme a jedeme rychleji, tím více se dostáváme na výkonnostní strop auta, ale naše data ukazují, že to není maximální výkon,“ dodal Toto Wolff.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →